Sökning: "norge kommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden norge kommunikation.

  1. 11. Black metal-rörelsen och den "hemmagjorda" satanismen : En litteratur- och intervjustudie om den tidiga black metal-rörelsen i Norge och Strömstad och dess satanistiska uttryck

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :ida dahlby; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Welcome to Norway? Kommunikasjonstiltak under flyktningkrisen i lys av nasjonale omdømmestrategier

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Rachel Hjorth-Jenssen; [2016]
    Nyckelord :Public diplomacy; nation branding; soft power; strategic narratives; refugee crisis; Social Sciences;

    Sammanfattning : Et godt omdømme er i økende grad blitt nødvendig for at land skal være innflytelsesrike og attraktive i en global verden. Denne masteroppgaven undersøker forholdet mellom Norges overordnede omdømmestrategier, skapt for å promotere positive verdier, og en norsk flyktningkampanje, laget for å kontrollere potensielle flyktningers forståelse, og påvirke dem til å ikke komme til Norge. LÄS MER

  3. 13. Vipps, så var det gjort? - en studie om generaliseringsprosessen fra et forbrukerperspektiv

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Henny Hasselknippe Dahl-Hansen; [2016]
    Nyckelord :Generalisering; verbifisering; varemerke; forbrukere; varemerkekommunikasjon; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denne studien undersøker generaliseringsprosessen av varemerker fra et forbrukerperspektiv. Det er særlig fenomenet verbifisering, når varemerker blir brukt som verb, som er i fokus. Da det er forbrukerne som avgjør om varemerker er generiske undersøker denne studien forbrukernes rolle i denne prosessen. LÄS MER

  4. 14. Den Store Folkefesten : En undersøkelse av Norges image skapt av NRK dokumentaren ”Hurtigruten, minutt for minutt”

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Nina Klose; [2015]
    Nyckelord :Branding; national branding; image; norway; nrk; nasjonalt merkevare; merkevare; image; turisme; Norge; Nrk; Hurtigruten;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how Norway's image has been created by the information communicated in the TV-documentary "Hurtigruten, minute by minute". Using consumers acting as agents the information about Norway has been passed on in the form of re-representation on Twitter and Trip Advisor. LÄS MER

  5. 15. Post Authorization Safety Studies (PASS) & Patient Support Programs (PSP) : Läkemedelsföretagens säkerhetsverktyg efter lansering

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för farmaceutisk biovetenskap

    Författare :Robert Abrahamsson; [2015]
    Nyckelord :PASS; PSP; säkerhetsstudier; GVP;

    Sammanfattning : Introduktion: I juli 2012 uppdaterades regelverken för farmakovigilans inom Europa och flera förändringar gjordes i de bestämmelser som rör säkerhetsstudier på godkända läkemedel. En sammanställning av dessa behövdes för att lyfta fram viktiga bestämmelser och ge en tydligare överblick av de myndighetskrav som berör PASS (Post-Authorization Safety Studies) och PSP (Patient Support Programs). LÄS MER