Sökning: "normbrytande beteende"
Visar resultat 6 - 10 av 135 uppsatser innehållade orden normbrytande beteende.
6. “Vi försöker lappa ihop något som är så trasigt” : socialsekreterares upplevelse av arbetet med unga kriminella med intellektuell funktionsnedsättning
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Ungdomar med intellektuell funktionsnedsättning [IF] som grupp lever i en mycket ojämlik situation i förhållande till andra grupper i samhället. Många ungdomar med IF lever i ett utanförskap och forskning visar att det finns en ökad risk för normbrytande beteende för gruppen. LÄS MER
7. Teamarbetets betydelse för socialarbetaresupplevelse av arbetsrelaterad stress : - En kvalitativ studie om ett ungdomsteam
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskapSammanfattning : Föreliggande studie har genomförts i samarbete med en kommun i Sverige. Syftet medstudien har varit att, inom ett ungdomsteam, undersöka teammedlemmars upplevelse av hurarbetet i team inverkar på förekomsten av arbetsrelaterad stress. LÄS MER
8. Genusperspektiv i grafiska romaner : Semiotisk innehållsanalys av tre grafiska romaner för ungdomar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : Grafiska romaner har många dimensioner och kan analyseras på olika sätt. Dessa har ofta utgjort föremål för analyser av - och tolkningar kring - genusperspektivet. LÄS MER
9. Barn och unga i riskzon : En kartläggning av hur aktörer i Jönköpings län arbetar med att identifiera barn och unga som riskerar att utveckla ett normbrytande beteende
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Följande studie är en kartläggning av hur aktörer i Jönköpings län arbetar med att identifiera barn och unga som befinner sig i riskzon att utveckla ett normbrytande beteende. Fokus i studien riktades mot hur aktörer i länet arbetar med risk- och skyddsfaktorer för normbrytande beteende samt vilka bedömningsverktyg eller metoder som används för att identifiera dessa. LÄS MER
10. Tid, tillgång och tillit : En kvalitativ studie om skolan som en skydds- och riskfaktor för elever som har ett normbrytande beteende.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : .... LÄS MER