Sökning: "note reading"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden note reading.
1. Investigating reading comprehension in Reading While Listening and the relevancy of The Voice Effect
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Various forms of multimedia learning have been shown to aid learners time and time again. One form of multimedia learning that has not been thoroughly studied is reading while listening (RWL). This is especially the case when it comes to the immediate impacts on reading comprehension from practising RWL. LÄS MER
2. Frilansmusikers attityder till notläsning på surfplattor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Notskrift används för att dokumentera, kommunicera och läsa musik. Notskrift har traditionellt lästs från papper, men med ny teknik tillgänglig har fysiska papper till viss del bytts ut mot digitala enheter, såsom surfplattor. LÄS MER
3. Let Us Put Our Brains in the Spotlight – Literally!
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Examensarbeten i molekylärbiologiSammanfattning : Neurons are the working force in each vertebrate’s nervous system. These small cells have the important task of transferring information in the form of electrical charges called action potentials. Neurons make it possible for us to sense touch, process our environment, and store memory. LÄS MER
4. Exploring Resilience Building in Soulsborne Games
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : This study investigates how players experience psychological benefits, specifically in promoting resilience and positive behavior change, in Soulsborne games. It is important to note that this study does not suggest video games as a substitute for professional therapy or mental health treatment. LÄS MER
5. Rytmläsning i instrumentalundervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : I denna studie undersöker jag hur rytmläsning och rytmnotation gestaltar sig för instrumentlärare. För att nå studiens syfte gjordes kvalitativa intervjuer med lärare i olika instrument: två pianolärare, två gitarrlärare, en blåsinstrumentlärare och en slagverkslärare. LÄS MER