Sökning: "note-taking"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet note-taking.
1. Hjälper eller stjälper mobiltelefoner och datorer vid lärande av kemi? En klassrumsstudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Datorer och mobiltelefonerna är idag allestädes närvarande i skolan och elever, lärare eller skolledning funderar sällan på hur detta påverkar lärandet. Den större delen av den tidigare forskningen visar att med ökad mobiltelefonanvändning kommer försämrade skolresultat. LÄS MER
2. Digitalizing Football Referee Note-Taking
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Football is the world’s biggest sport, and every match requires a referee who is responsible for interpreting and enforcing the Laws of the Game. In Sweden, an area for improvement for referees is the user experience of the administration tool used to collect data about matches. LÄS MER
3. Handling of mobile applications state using Conflict-Free Replicated Data Types
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Mobile applications often must synchronize their local state with a backend to maintain an up-to-date view of the application state. Nevertheless, in some cases, the application’s ability to work offline or with poor network connectivity may be more significant than guaranteeing strong consistency. LÄS MER
4. DIGITAL HIGHLIGHTING AND NOTE TAKING IN ACADEMIA Empirical research to inform design for digital reading technologies
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to explore the digital highlighting and digital note taking practices in university students. The findings of this empirical ethnographic research provide information on highlighting and note taking practices in academic digital reading. LÄS MER
5. AnnotEasy: A gesture and speech-to-text based video annotation tool for note taking in pre-recorded lectures in higher education
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)Sammanfattning : This paper investigates students’ attitudes towards using gestures and speech-to- text (GaST) to take notes while watching recorded lectures. A literature review regarding video based learning, an expert interview, and a background survey regarding students’ note taking habits led to the creation of the prototype AnnotEasy, a tool that allows students to use GaST to take notes. LÄS MER