Sökning: "notion of child"
Visar resultat 1 - 5 av 80 uppsatser innehållade orden notion of child.
1. En essä om ett absurt resonemang- : och om (o)möjligheten att utforska barns världar
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : This essay delves into the question of whether the desire to understand children in their thought process can lead adults into interpret children ́s thoughts through their own worldview. It explores the idea whether it is futile to believe in the possibility of fully understanding and if we could benefit by surrender that notion. LÄS MER
2. Barn ska få inflytande men inte över allting : En fenomenografisk studie om förskollärares föreställningar om barns delaktighet och inflytande
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this qualitative study is to contribute with increased knowledge regarding preschool teacher’s notions of children’s participations and influence in preschool. To find out about this we used semi-structured interviews as a method when we interviewed eights preschool teachers in four different preschools in the same municipality. LÄS MER
3. En obeskriflig hiärtats rörelse : havandeskapsdiskussioner i religiös och medicinsk litteratur under 1700-talet
Master-uppsats, Lunds universitet/HistoriaSammanfattning : The aim of this thesis is to explore how people in 18th century Sweden understood emotional and bodily experiences of pregnant women. By combining devotional books with manuals for childbirth and obstetrics, the separation of theological and medical perspectives by previous historical research is questioned. LÄS MER
4. Barns teologiska språk : Barns förståelse av försoning i kritisk relation till Miroslav Volf
Magister-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologiSammanfattning : I uppsatsen undersöks barns konstruktion av det teologiska språket med avseende på försoning som begrepp. Barnens förståelse av försoning sätts i kritisk relation till Miroslav Volfs förståelse av försoning och omfamning (embrace). LÄS MER
5. Barns flerspråkiga kommunikation i förskolans undervisningssituationer : -
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The aim of this research project was to study children's multilingual communications in learning conditions. And how children can use their first languages and how preschool teachers perceive how different first languages are being used in learning conditions. LÄS MER