Sökning: "nudging meat"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden nudging meat.
1. Nudging för hållbara matval : En kvanititativ studie om hur digitala matbutiker med nudging kan öka andelen hållbara val
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Överkonsumtion är idag ett stort problem och kött är en bidragande faktor till växthuseffekten. I Sverige lever vi idag som att vi har 4,2 jordklot vilket inte är hållbart i längden. LÄS MER
2. Reducing the beef with beef. How a food retailer could reduce their environmental impact by changing what and how they sell
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Current food consumption habits in wealthy countries continue to drive biodiversity loss and greenhouse gas (GHG) emissions. Food retailers play a key but currently understudied and underleveraged role in shifting consumer habits away from foods with high climate and biodiversity impacts (e.g. beef, lamb, milk) towards lower-impact alternatives. LÄS MER
3. "Tänk om det vore lätt att äta rätt" : nudging med etologiska robotar i en spekulativ framtid
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Det mest miljöskadliga livsmedlet är kött, trots kunskapen motiveras inte människor till att minska sin köttkonsumtion. Konsumtion handlar också omkänslor och sociala normer. Människor saknar kunskap för att lyckas implementera förändringar i deras beteende. LÄS MER
4. Food For Thought: Can Nudging On Food Products Reduce Carbon Footprint?
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : In addressing ways to reduce greenhouse gas emissions related to private consumption, we test whether nudging can be used to influence Swedish consumers' food choices in a more sustainable direction - that is, reducing their meat and fish consumption. We design two pro-environmental nudge schemes that speak to different decision-making processes: one cognitive and one affective. LÄS MER
5. Are you cheap or climate friendly? Applying nudge theory to lower meat purchasing in grocery stores
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study was to investigate whether consumer behavior in grocery stores could be affected through nudging by rearranging the product placement and putting up suggestive messages to customers. It also investigated whether nudging is more effective when targeting short-term versus long-term consequences of consumer behavior, as their abstract levels are processed differently. LÄS MER