Sökning: "nudie varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden nudie varumärke.

  1. 1. Hållbar marknadsföring inom svenska modeföretag : En utforskande studie om dess påverkan på konsumenters förtroende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jesper Ågren; Johan Olsson; Robin Persson; [2019]
    Nyckelord :Green marketing; Transparency; Greenwashing; Consumer trust; Hållbar marknadsföring; Transparens; Greenwashing; Konsumentförtroende;

    Sammanfattning : Företag verksamma inom modebranschen har idag en stor förväntan från omvärlden att agera hållbart i de handlingar de genomför. De senaste åren har kunskapen från konsumenterna ökat gällande de globala hållbara problemen inom de sociala, ekonomiska och ekologiska sektionerna. LÄS MER

  2. 2. Den nakna sanningen? : Hur Nudie Jeans Co. kommunicerar sitt varumärke och hur konsumenter uppfattar det

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Hanna Karlsson; Sofia Wennersten; [2012]
    Nyckelord :Nudie Jeans; varumärke; identitet; image; storytelling; word of mouth; varumärkeskännedom; varumärkesassociation; varumärkeslojalitet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur Nudie Jeans kommunicerar sitt varumärke i olika kanaler, hur konsumenter uppfattar det, samt hur förhållandet mellan den kommunicerade och uppfattade bilden av varumärket ser ut. Teorierna utgår från ett varumärkesperspektiv med begrepp som identitet, image och kärnvärden. LÄS MER

  3. 3. Vi gör det vi är bäst på vilket är att tillverka jeans.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Anna Andersson; Ann-Sofie Rudman; [2009]
    Nyckelord :nudie jeans; varumärke; varumärkesidentitet; varumärkesbyggnad; kärnvärde; jeansföretag; strategiska varumärkesplattformen;

    Sammanfattning : I det samhälle som vi lever i idag konsumerar människor inte enbart för att tillfredställa de mest grundläggande behov som värme, mat, vatten etc. Konsumtion har övergått ifrån att vara något nödvändigt till att bli en form av fritidssysselsättning, ett intresse, en form av njutning. LÄS MER

  4. 4. INNOVATIV MARKNADSFÖRING PÅ DEN AMERIKANSKA MARKNADEN :  En studie om att etablera ett svenskt modevarumärke på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Per Linder; Viktor Österberg; Christopher Raneklint; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkeshantering; mode; etablering; varumärkesidentitet; positionering; internationalisering; kommunikation; image; amerikanska marknaden; Nudie; WESC; Eton;

    Sammanfattning : En bransch som har varit vida omtalad och omskriven i media de senaste åren har varit den svenska modebranschen. Svenska modeföretag som lyckas på den svenska marknaden märker dock snabbt att den är begränsad . I jakt på större lönsamhet väljer de att expandera sin verksamhet utomlands. LÄS MER

  5. 5. Why Whyred-ett val grundat på kommunikationens budskap

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna Bergstrand; Carl Egeberg; Lisa Rubin; Martin Ridderfors; [2008]
    Nyckelord :Varumärke; Marknadskommunikation; Emotionellt värde; Varumärkesidentitet; Social Kontext; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Det pågår ett svenskt modekrig därute. Sveriges modemarknad kryllar i dagsläget av nya aktörer och varumärken. Klädtillverkare som Whyred, Hope, Pour, Minimarket, Nudie, Blank, WESC och Velour är endast en bråkdel av det som många experter kallar det svenska modeundret. LÄS MER