Sökning: "nya idrottsarenor i sverige"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden nya idrottsarenor i sverige.

  1. 1. Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför : En kvalitativ studie av kommunala, kommersiella och ideella aktörers sätt att kommunicera via en idrottsarena.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Björklund; Hanna Modig; [2016]
    Nyckelord :PR; strategisk kommunikation; marknadskommunikation; varumärken; co-branding; varumärkesallianser; brand equity; varumärkesvärde; CSR; sponsring; sport sponsorship; arenasponsring; sport facility sponsorship; gräsrotssponsring;

    Sammanfattning : På grund av att dagens samhälle kantas av ett informationsöverflöd måste organisationer hitta andra vägar för att träffa rätt med sin kommunikation. Tidigare kommunicerades varumärkens budskap ut via traditionella medier men nya trender har medfört nya kommunikationsmetoder som sponsring via idrottsarenor med olika kommunikativa målsättningar. LÄS MER

  2. 2. Arenabygget, ris eller ros? : en hedonisk prisstudie av kommuninvånarnas värdering av den nya arenan.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Engstedt; [2015]
    Nyckelord :Hedonic pricing; stadium construction; real estate; valuation; local residents; Sweden; Hedonisk prissättning; arenabygge; fastighetsmarknad; värdering; kommuninvånare; Sverige;

    Sammanfattning : This study is an examination of the stadium fever prevailing in Sweden. It is built stadiums in Sweden as never before. The high cost of these constructions end up in the end at the Swedish taxpayers. The study examines through the hedonic pricing of real estate how local residents value the new stadiums. LÄS MER

  3. 3. Arenasponsring : En studie om motiv, upplevelser och prissättning hos de norrländska elitserielagen och deras arenasponsorer

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Johan Eriksson; [2008]
    Nyckelord :arenasponsring; sponsring; ishockey; elitserien; idrottsarenor;

    Sammanfattning : Abstract Det byggs många nya ishockeyarenor i Sverige för tillfället och nästan alla elitseriearenor är i dagsläget namnsponsrade av stora företag. Prissättning av sponsring anses komplext och arenasponsring av ett elitserielag innebär ett mångmiljonavtal för det arenasponsrande företaget. LÄS MER