Sökning: "nya moderaterna politisk marknadsföring"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden nya moderaterna politisk marknadsföring.

  1. 1. Politisk TV-reklam : En jämförelse mellan partiernas valfilmer inför riksdagsvalet 2014

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Anna Ålbrink; [2014]
    Nyckelord :Politisk reklam; politisk kommunikation; valfilmer; semiotik; retorik;

    Sammanfattning : Politisk TV-reklam är ett relativt nytt fenomen i Sverige. Mot bakgrund av att partierna i reklamen helt kan styra över meddelandet och att det finns en begränsad mängd svensk forskning på området, är det intressant att undersöka vilka strategier som används. LÄS MER

  2. 2. Retoriska förändringar : En diskursanalytisk studie av nya moderaternas självpresentation

    Master-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Frida Ekman; [2009]
    Nyckelord :Nya; moderaterna; diskursanalys; politik; media; marknadsföring;

    Sammanfattning : Moderaterna är ett parti som varit en del av Sveriges politik i över hundra år och de har en historia som Sveriges representanter för högerpolitik och konservatism. Efter ett lamt röstresultat i valet 2002 beslutade de sig för att restaurera sitt parti. LÄS MER