Sökning: "nya trender inom turism"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden nya trender inom turism.

  1. 1. Trender i upplevelseindustrin; Hur de uppkommer samt vilken effekt de har på turismutvecklingen

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Michelle Bencic; [2014]
    Nyckelord :Trender; Drivkrafter; Uppkomst; Turism; Hållbar turism; Framtidsforskning; Turismutveckling;

    Sammanfattning : Föreliggande studie har som syfte att undersöka hur trender i turismindustrin uppkommer samt vilka drivkrafter det är som styr huruvida trender får stark genomslagskraft eller ej. Inom turismindustrin, liksom i andra näringar, kan vi finna trender. LÄS MER

  2. 2. Destinationskommunikation i det nya nätverkssamhället : En analys av de nordiska ländernas destinationsorganisationers digitala nätverk

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Lisa Karm Togo; Linn Backlund; [2013]
    Nyckelord :network; network society; social media; Destination Management Organization DMO ; tourism; nätverk; nätverkssamhälle; sociala medier; destinationsmarknadsföringsorganisation DMO; turism;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att kartlägga de nordiska nationella destinationsorganisationernas digitala nätverk och därefter analysera hur nätverket och de olika plattformarna används för att slutligen diskutera på vilket sätt det går att generalisera ett optimalt nyttjande av nätverk för destinationskommunikation. Frågor som som använts för att undersöka detta är: Hur ser de nordiska ländernas nationella destinationsorganisationers digitala nätverk ut? Hur har nätverkssamhällets trender influerat de nordiska ländernas nationella destinations- kommunikation? Nätverk och nätverkssamhälle är den teoretiska ram som undersökningen utgått från. LÄS MER

  3. 3. Sociala Medier : en ny marknadsföringskanal

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Marina Gustafsson; Sandra Martinsson; [2012]
    Nyckelord :Sociala Medier turistföretag;

    Sammanfattning : Denna uppsats är skriven på uppdrag av Peter Hellman, Senior Adviser på Hellman & Partners. Uppsatsen avser att visa att med hjälp av sociala medier som marknadsföringsverktyg kan företag interagera med kunden på ett nytt revolutionerande sätt. LÄS MER

  4. 4. Finns det svenskt kaffe på hotellet? En studie kring hotellgästers beslutskriterier

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Zakariasson; Anjela Ekstrand; Jessica Jönsson; [2006]
    Nyckelord :konsumtionsbeteende; beslutskriterier; servicemötet och relationer; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Människor har idag fått andra resvanor och reser mer än vad de tidigare gjort. Det är allt viktigare för hotellen att kunna tillfredsställa sina gäster och ha någon relation till hemmet då hotell i många fall, framförallt för affärsresenärer, ersätter hemmet. LÄS MER