Sökning: "nyanlända undervisning förberedelseklass"
Visar resultat 6 - 10 av 59 uppsatser innehållade orden nyanlända undervisning förberedelseklass.
6. Geografiundervisning och nyanlända elever utifrån lärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Hamid, VT. 2021. “Geografiundervisning och nyanlända elever utifrån lärarperspektiv”. Fakulteten för Lärande och samhälle, Malmö universitet. LÄS MER
7. Inkludering av nyanlända elever i svensk skola : en kvalitativ studie med fokus på lärarperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Hur mottagandet och undervisningen av nyanlända elever i skolan bör ske har länge varit ett omdebatterat ämne. Undervisning genom förberedelseklasser och direktplacering i ordinarie klass är två modeller för hur undervisningen av nyanlända elever brukar ske i de svenska grundskolorna. LÄS MER
8. Inkludering och anpassningar i svensk skola : en kunskapsöversikt med fokus på nyanlända elever.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Sverige har sedan 2015 tagit emot en större mängd nyanlända ensamkommande barn. Då dessa barn har rätt enligt svensk lag att gå i svensk skola, har skolorna fått utvecklas och anpassas för att de nyanlända barnen ska få en så bra skolgång som möjligt. LÄS MER
9. Mottagning av nyanlända elever och deras kunskapsutveckling i svenska : En kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning Den största ökning av personer med ett annat modersmål än svenska som någonsin har skett i Sverige under 2000-talet var under år 2016 enligt SCB. Detta har lett till att skolan har haft många utmaningar i sin undervisning. LÄS MER
10. Utmaningar och möjligheter : En kvalitativ studie om undervisning i engelska för nyanlända elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Syftet med den här studien är att bidra med en förståelse för vilka möjligheter och utmaningar lärare i engelska på högstadienivå möter i undervisningen av nyanlända elever oavsett deras tidigare bakgrund och kunskaper från tidigare skolgång. I studiens bakgrund definieras begreppet nyanlända elever enligt skollagen och Skolverkets kartläggning av nyanlända elevers tidigare kunskaper och skolgång redovisas. LÄS MER