Sökning: "nyckelord: tjänsteutveckling"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden nyckelord: tjänsteutveckling.

  1. 1. Involvering av kunder vid tjänsteutveckling hos flygbolag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Ellinor Markusson; Lily Boström; [2015]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Involvering av kunder vid tjänsteutveckling hos flygbolag Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management och tjänstevetenskap Kurs: KSKK01 Service Management, Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp Författare: Ellinor Markusson & Lily Boström Handledare: Malin Zillinger Nyckelord: Innovation, tjänsteutveckling, kundinvolvering, flygbransch Syfte: Att undersöka om aktörer inom flygbranschen involverar sina kunder vid tjänsteutveckling och vilka tillvägagångssätt som i sådana fall används. Metod: För att uppnå syftet har vi använt en kvalitativt inriktad forskningsmetod, där empirin består av två dokumentanalyser och sju semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Motorvägen till konsumenten - en kvalitativ studie om varumärkets betydelse i matkassen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christian Rasmussen; Johanna Koivisto; Malin Ödegård; [2012]
    Nyckelord :nyckelord: tjänsteutveckling; matkasse; varumärke; strategier; kundrelationer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT2012 Författare: Johanna Koivisto, Christian Rasmussen, Malin Ödegård Titel: Motorvägen till konsumenten – En kvalitativ studie om varumärkets betydelse i matkassen Handledare: Elin Bommenel och Yvonne Granfeldt Livsmedelsbranschen är en växande och expanderande bransch vilket genererar innovationer inom området. Denna uppsats berör fenomenet matkasse som innebär en lösning på de vardagliga måltiderna i hemmet. LÄS MER

  3. 3. Att upptäcka ett företag och dess omvärld

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Daniel Wahlberg; [2011]
    Nyckelord :SWOT analys; MIO modellen; affärsidé; affärsutveckling; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Titel: Att upptäcka ett företag och dess omvärld   Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Daniel Wahlberg   Handledare: Lars Torsten Eriksson   Datum: Juni 2011   Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva företaget A-assistans Leimir AB och undersöka vilka styrkor, svagheter, möjligheter och hot som företaget behöver ta hänsyn till i sin framtidsplanering.   Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats och utgör en fallstudie där datainsamling i huvudsak skett genom intervjuer med företagets VD samt enkäter riktade till företagets tjänstemän. LÄS MER

  4. 4. Omorganiserar man bort företagssjälen i större svenska företag?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Annica Hamrin; [2004]
    Nyckelord :Sociology; Sociologi; Social Sciences;

    Sammanfattning : Företaget Com är ett företag i telekombranschen och som fokuserar sig på att utveckla olika tjänster för både privat - och företagskunder inom både Sverige och norden/Baltikum. Företaget har ett par tusen anställda och organisationer är både hierarkiskt och matris uppbyggt. LÄS MER