Sökning: "nyckelord: tjänsteutveckling"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden nyckelord: tjänsteutveckling.
1. Involvering av kunder vid tjänsteutveckling hos flygbolag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Involvering av kunder vid tjänsteutveckling hos flygbolag Universitet: Lunds universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management och tjänstevetenskap Kurs: KSKK01 Service Management, Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp Författare: Ellinor Markusson & Lily Boström Handledare: Malin Zillinger Nyckelord: Innovation, tjänsteutveckling, kundinvolvering, flygbransch Syfte: Att undersöka om aktörer inom flygbranschen involverar sina kunder vid tjänsteutveckling och vilka tillvägagångssätt som i sådana fall används. Metod: För att uppnå syftet har vi använt en kvalitativt inriktad forskningsmetod, där empirin består av två dokumentanalyser och sju semi-strukturerade intervjuer. LÄS MER
2. Motorvägen till konsumenten - en kvalitativ studie om varumärkets betydelse i matkassen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT2012 Författare: Johanna Koivisto, Christian Rasmussen, Malin Ödegård Titel: Motorvägen till konsumenten – En kvalitativ studie om varumärkets betydelse i matkassen Handledare: Elin Bommenel och Yvonne Granfeldt Livsmedelsbranschen är en växande och expanderande bransch vilket genererar innovationer inom området. Denna uppsats berör fenomenet matkasse som innebär en lösning på de vardagliga måltiderna i hemmet. LÄS MER
3. Att upptäcka ett företag och dess omvärld
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Att upptäcka ett företag och dess omvärld Nivå: C uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Daniel Wahlberg Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: Juni 2011 Syfte: Syftet med denna studie är att beskriva företaget A-assistans Leimir AB och undersöka vilka styrkor, svagheter, möjligheter och hot som företaget behöver ta hänsyn till i sin framtidsplanering. Metod: Studien bygger på en deduktiv ansats och utgör en fallstudie där datainsamling i huvudsak skett genom intervjuer med företagets VD samt enkäter riktade till företagets tjänstemän. LÄS MER
4. Omorganiserar man bort företagssjälen i större svenska företag?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Företaget Com är ett företag i telekombranschen och som fokuserar sig på att utveckla olika tjänster för både privat - och företagskunder inom både Sverige och norden/Baltikum. Företaget har ett par tusen anställda och organisationer är både hierarkiskt och matris uppbyggt. LÄS MER