Sökning: "nyckelord"

Visar resultat 6 - 10 av 8001 uppsatser innehållade ordet nyckelord.

  1. 6. AI-baserad egenbehandling för patienter med ländryggsmärta : -en systematisk litteraturstudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medicin och optometri (MEO)

    Författare :Anders Johansen; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning: Ländryggsmärta är en vår tids vanligaste förekommande åkommor som drabbar cirka 70% av befolkningen och den förekommer med hög samsjuklighet och högt personligt lidande. Den genererar hög samhällelig kostnad på grund av hög sjukfrånvaro, förlorad produktivitet och höga sjukvårdskostnader och bara i Sverige beräknas den kosta 7,8 miljarder kronor. LÄS MER

  2. 7. Att vara klient i socialtjänsten - en studie om upplevt erkännande från ett brukarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Karin Ryde; Kajsa Field; [2024]
    Nyckelord :recognition theory; financial aid; user perspective; qualitative; social welfare. Nyckelord: erkännandeteorin; ekonomiskt bistånd; brukarperspektiv; kvalitativ; socialtjänst; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this essay, we have attempted to gain a better understanding of client's feelings of satisfaction or dissatisfaction about contact with their social workers in social service and economic assistance. We wanted to gain understanding, through the lens of the theory of recognition and judgment, how individuals who receive economic assistance experience the contact in terms of satisfaction or dissatisfaction and what prompted the feelings throughout the experience. LÄS MER

  3. 8. Nya kompetenskrav på revisorer att granska hållbarhetsrapporter : En kvalitativ studie om revisorns kvalifikationer att granska hållbarhetsrapporter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Etienne Bahizi; Samuel Lönnbratt; [2024]
    Nyckelord :sustainability report; Hållbarhetsrapport;

    Sammanfattning : Till följd av nytt regelverk för granskning av hållbarhetsrapporter ställs nyakompetenskrav på revisorer. Historiskt har revisorer endast behövt hakompetens att granska finansiell information men nu kommer de att behövaskaffa sig kompetens att granska icke finansiell information. LÄS MER

  4. 9. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  5. 10. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER