Sökning: "nyckeltal marknadsföring"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden nyckeltal marknadsföring.
1. Cykelhanken™En innovativ produkt för internationalisering? : – En undersökning om efterfrågan på en innovativ cykelprodukt pådelar av den svenska och europeiska marknaden
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Varför behövs denna undersökning? Då det vid produktlansering är känt att ett stort antal misslyckas med att uppfylla marknadens behov av produkter är det vid lansering ochpatentering av nya innovationsprodukter vitalt att undersökamarknadens behov av produkten. På så sätt går det att möjliggöra ettpositivt utfall och nå en stabil marknadsposition. LÄS MER
2. Marknadsföringsutgifters effekt på lönsamhet och aktieägarvärde
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen undersöker om varumärkesbyggande investeringar definierade som marknadsföringsutgifter har en positiv effekt på företags lönsamhet och genererat aktieägarvärde. Det är viktigt för företag med konkreta bevis på sambandet mellan marknadsföring, lönsamhet aktieägarvärde för att optimera resursallokering och för att marknadsförare ska kunna hävda sin nytta i företaget. LÄS MER
3. Bristidentifiering & effektivisering av materialförsörjningen på SAAB Microwave Systems
Master-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Saab Microwave Systems (SMW) is a business unit within Saab AB that manufactures and develops different types of radar- and sensor systems for naval, airborne and ground based forces as well as within the market for civil security. In addition to the manufacturing of radar and sensor systems they also provide different types of service concepts. LÄS MER