Sökning: "nyetablerat företag"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden nyetablerat företag.
1. Nätverkstopologi till N-Tier applikationer : För ökad säkerhet, flexibilitet, skalbarhet och enkelhet
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : Multinivåarkitekturer, eller N-nivåarkitekturer där 'N' refererar till antalet nivåer som börjar med 1, är ett sätt att strukturera nätverk och applikationer, antingen i '”on-premises”-infrastrukturer eller på molnplattformar, liksom inom infrastrukturer som kod (IaC). Dessa arkitekturer innebär att man delar upp nätverket eller applikationen i separata lager och nivåer. LÄS MER
2. Se och lär! : En studie om nyanställdasupplevelser av onboarding
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Onboarding is the process that helps new employees integrate into their new workplace and role. The opinion and perception of the onboarding-process has been proven to have an impacton the employee’s commitment and the turnover rate in organizations. LÄS MER
3. Förankringens betydelse i ett industriellt symbiosnätverk: En kvalitativ fallstudie av den industriella symbiosen i Sotenäs Kommun
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: I omställningen till en cirkulär ekonomi behöver det ske en förändring i förhållningssättet till resurser och avfall. Ett stort ansvar ligger hos de företag som bidrar till förbrukningen och uppkomsten av dessa. Genom samverkan kan företag minska sitt avfall genom att ingå i ett industriellt symbiosnätverk. LÄS MER
4. Jobbcoachning : Vägen framåt i arbetslivet!
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : This study aims to investigate job coachers’ view of their work with clients as well as the process of knowledge transfer between coach and client. Seven semi-structured interviews have been performed with both private and public companies. LÄS MER
5. OPERATION ÄLSKA : En kvalitativ studie om hur ett ciderföretag bäst kommunicerar sitt varumärke
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Dagens medielandskap har inneburit en förändring i kommunikationen mellan konsument och företag. Denna kommunikation tar sin form på sociala medier där företag har möjligheten att etablera ett starkt varumärke genom direktkontakt med konsumenterna. LÄS MER