Sökning: "nyhets artikel"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden nyhets artikel.

  1. 1. Hedersvåld : Medias framställning av fallen Pela och Fadime

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Evin Tak; [2018]
    Nyckelord :media; hedersvåld; hedersmord; Pela; Fadime;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som utgår ifrån en innehållsanalys där syftet med studien är att undersöka medias framställning av fallen Pela och Fadime. Pela utsattes för hedersmord i slutet av år 1999 av sin pappa och sina farbröder. Fadime blev mördad av sin pappa år 2002. Detta är två mord som förekommit under hederns namn. LÄS MER

  2. 2. Grafiska Designens verkan på högskolestudenter gällande tilliten till nyhets webbplatser : Denna rapport handlar om hur den grafiska designen på en nyhets webbplats påverkar Högskolestudenters tillit till webbplatsen, och hur det påverkar trovärdigheten på artiklar som återfinns på webbplatsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Sardar Batofi; [2017]
    Nyckelord :graphic design; trust; credibility; website; news site; news; college students; article; survey; interviews; grafisk design; tillit; trovärdighet; webbplats; nyhets webbplats; nyheter; artikel; högskolestudent; enkätundersökning; intervjuer;

    Sammanfattning : Denna undersökning handlar om hur den grafiska designen på en nyhets webbplats påverkar högskolestudenters tillit till webbplatsen och påverkar artiklarnas trovärdighet från studentens perspektiv. Undersökningen utfördes utifrån en triangulär forskningsmetod. LÄS MER

  3. 3. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jimmy Bergqvist; Jens Ingelstedt; [2010]
    Nyckelord :Advertorials; deceptive marketing; brand credibility; advertising avoidance; likeliness to return to site; brand attitude; on-line adver-tising; news advertising; Annonser; vilseledande marknadsföring; varumärkestrovärdighet; reklamundvikande; sannolikhet att återvända till webbsida; varumärkesattityd; online-reklam; reklam i nyheter;

    Sammanfattning : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction                 Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. LÄS MER