Sökning: "nyhets jämförelse"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden nyhets jämförelse.

  1. 1. Grafiska designens påverkan på tilliten hos högskolestudenter gällande trovärdigheten för nyheter på en webbplats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Karuan Ahmed; [2018]
    Nyckelord :Graphic design; website; news; news site; college students; survey; interviews; article; trust; credibility; Grafisk design; webbplats; nyheter; nyhetssidor; högskolestudent enkäter; intervju; artiklar; tillit; trovärdighet;

    Sammanfattning : Denna studie är en jämförelse med en tidigare studie om hur den grafiska designen på en nyhets webbplats påverkar studenternas tillit till webbplatsen och påverkar artiklarnas trovärdighet utifrån studenternas perspektiv. Undersökningen genomfördes utifrån två metodansatser, kvalitativ och kvantitativ metod. LÄS MER

  2. 2. Advertorials; an effective or destructive marketing practice? : The effect of advertorial deception on irritation, credibility, and attitude, both for the advertiser and the advertising medium

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entreprenörskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Jimmy Bergqvist; Jens Ingelstedt; [2010]
    Nyckelord :Advertorials; deceptive marketing; brand credibility; advertising avoidance; likeliness to return to site; brand attitude; on-line adver-tising; news advertising; Annonser; vilseledande marknadsföring; varumärkestrovärdighet; reklamundvikande; sannolikhet att återvända till webbsida; varumärkesattityd; online-reklam; reklam i nyheter;

    Sammanfattning : The thesis explores advertorials, advertising made to look like editorial content, from a consumer behaviour perspective. Introduction                 Consumers are exposed to a staggering amount of advertisements each day. This so-called advertising clutter makes it difficult for marketers to reach the consumer. LÄS MER