Sökning: "nyhetsbranschen"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet nyhetsbranschen.
1. Working for the Devil : A Case Study on Social Media Use in Journalism in Iceland and Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This case study presents research on social media operations in the news media in lceland and Sweden. Social media channels have become a big part of everyday life in western countries and have simultaneously become a big part of how individuals consume news. LÄS MER
2. Personalised News in the World of Internet : Exploring solutions for a tailored news experience
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : The landscape of news consumption has drastically changed, and so has the expectations. It is no longer about sitting at the breakfast table and reading the physical newspaper, the reader expects a well working digital solution. LÄS MER
3. Technological advancement and the challenge of online journalism : A technological perspective on the work of journalists in online media
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : News media and journalism have undergone huge changes over the first two decades of the 21st century due to the online boom and social media. Infor- mation is delivered to the readers instantaneously making journalists adapt to a new online reality. LÄS MER
4. Kravet på hastighet och dess påverkan på de anställdas prestation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens samhälle råder ett hastighetskrav som forskningar menar på kan ha påverkan på organisationer och dess anställda. Studiens syfte var då att undersöka hur organisationer syn på tid kan påverka de anställdas prestation. LÄS MER
5. Kundlojalitet i tidskriftsbranschen : En studie på Egmont Publishing
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Internet och digital teknologi har resulterat i utmaningar för tryckt media som karaktäriseras av en konkurrens som explosionsartat ökat på grund av enklare och snabbare sätt att producera och distribuera material. Tidskriftsbranschen har varit relativt passiv när det kommer till att anpassa sig till digital teknologi till skillnad från nyhetsbranschen, dock beskrivs de stå inför en digital vändpunkt, som innebär att deras digitala läsekrets börjar överskrida deras tryckta. LÄS MER