Sökning: "nyhetsbrev"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade ordet nyhetsbrev.
1. Var kommer intresset till hyggesfritt skogsbruk ifrån?
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Hyggesfritt skogsbruk är något som mer och mer ses som ett intressant alternativ för skogsägare. Det diskuteras hyggesfritt skogsbruk i olika debattforum, på nyheter och i politiska sammanhang. Även hos de väletablerade skogsföretagen pågår diskussioner om hyggesfritt. LÄS MER
2. Tinnitus i Hjärtat - Hörselsymptom och prevention hos musikstudenter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Introduktion: I branscher med starka ljud och buller är ljuden ofta oönskade eller biprodukter. Så är inte fallet i musikbranschen. Musiker och musikstudenter är extra utsatta i sin vardag och i riskgrupp för hörselnedsättning, därför är det viktigt med preventiva åtgärder. LÄS MER
3. Kodkvällar hos Knowit : En Headless CMS och React applikation
M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)Sammanfattning : The purpose of the project is to create a website where Knowit Experience can present and invite people to their coding events. The work has been carried out by a larger team including project managers, UX designers, supervisors, and an Agile approach has been used. LÄS MER
4. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER
5. Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenkraftig marknad
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Padelanläggningars marknadsföring och differentiering på en konkurrenskraftig marknad Författare: Sofia Egertz och Sandra Hedvåg Handledare: Olga Rauhut Kompaniets Nyckelord: Marknadsföring, differentiering, padelanläggningar, kundrelation, konkurrens Syfte: Syftet med studien är att analysera hur padelanläggningar arbetar med marknadsföring och hur dem differentierar sig på en konkurrenskraftig marknad. Frågeställning: Hur arbetar padelanläggningar med marknadsföring och hur differentierar de sig på en konkurrenskraftig marknad? Metod: Studien har en kvalitativ forskningsmetod med en abduktiv forskningsansats. LÄS MER