Sökning: "nyhetsbyrå"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade ordet nyhetsbyrå.

  1. 6. TT och utlandsbilden : En kvantitativ innehållsanalys av utlandsbilden i Sveriges största nyhetsbyrå.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Daniel Arnfjell; Mikael Fagerberg; [2014]
    Nyckelord :Nyhetsbyrå; TT; utrikesnyheter; nyhetsvärdering; medieskugga; dagordning.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the foreign news flow in Sweden´s largest news agency TT. Since TT has an important position as a news provider to most of Sweden´s local and national news outlets, it was important to examine exactly what their news stories consisted of. LÄS MER

  2. 7. Laget före jaget - de stora sporternas dominans hos TT : En kvantitativ innehållsanalys av innehållet i TT Nyhetsbyråns sportmaterial

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Viktor Högberg; Jimmie Larsson; [2014]
    Nyckelord :TT Nyhetsbyrån; News Agency; Sports Journalism; news values; TT Nyhetsbyrån; nyhetsbyrå; sportjournalistik; nyhetsvärdering;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to show which content that is most common in the Swedish News Agency TT Nyhetsbyrån’s sports coverage. It also shows if the coverage is concentrated to for example any special sports, clubs, people or topics. LÄS MER

  3. 8. Externa intressenters uppfattning om SMS-kreditgivares image och rykte

    M1-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Christian Wandt; Fredrik Akdogan; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Externa intressenters uppfattning om SMS-kreditgivares image och rykte Kurspoäng: 15 HP Kursnivå: C-uppsats i företagsekonomi Författare: Fredrik Akdogan & Christian Wandt Handledare: Agneta Sundström Biträdande handledare: Zahra Ahmadi Examinator: Akmal Hyder Datum: 2013-06- Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur SMS-lån uppfattas av potentiella kunder och intresseorganisationer samt hur de ser på långivande företags image och rykte. Delsyftet är att förstå hur bilden av SMS-lån hos intresseorganisationer kan påverka potentiella låntagare i samband med lån. LÄS MER

  4. 9. Vem berättar om Sverige? : En kvantitativ studie om kommersialiseringens påverkan på utbudet av inrikesmaterial i tio norrländska landsortstidningar, med nedslag 1985, 1999 och 2011

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Pär Blomberg; Joakim Mathiasson; [2013]
    Nyckelord :gatekeeping; inrikesnyheter; kommersialisering; nyhetsvärdering; Norrland; TT;

    Sammanfattning : I den här studien har vi undersökt hur inrikesmaterialet i norrländska dagstidningar har förändrats. Tyngdpunkten ligger på att beskriva om och i så fall hur kommersialiseringens effekter tar sig uttryck i svensk dagspress. LÄS MER

  5. 10. Den likriktade sportjournalistiken : En studie av centralt producerat material i Sundsvalls Tidning och Dagbladet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Henrik Danielsson; Emelie Nilsson; [2010]
    Nyckelord :journalistik; sportjournalistik; nyhetsbyrå; likriktning; ägarkoncentration; Tidningarnas telegrambyrå; Sundsvalls Tidning; Dagbladet; konkurrens;

    Sammanfattning : Svenska dagstidningar använder allt mer journalistiskt material producerat av nyhetsbyråer. I en majoritet av alla svenska medier upptas också en stor del av utrymmet av material som levererats från nyhetsbyråer. LÄS MER