Sökning: "nystartade butiker"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden nystartade butiker.
1. Critical success factors betydelse för nystartade svenska e-handelsföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Den teknologiska utvecklingen i samhället har lett till en brant ökning i användandet av ehandel. Denna utveckling har bidragit till att konsumenter ställer högre krav på sin shoppingupplevelse och företagen måste nu anpassa sig efter detta. LÄS MER
2. Nystartade småföretag i klädbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Dessutom har branschen drabbats av en minskad försäljning efter den ekonomiska lågkonjunkturen som inträffade under 2008. LÄS MER
3. Konkurrensmedelsmix dåtid, nutid och framtid : En studie av fristående egenföretagare
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Denna uppsats handlar om vilka sätt det finns att konkurrera på som butik. Vi valde att undersöka detta ämne för att vi själva har drömmar om att öppna en egen butik. Vi har undersökt butiker i Motala med dess omnejd, som har haft det väldigt tufft under lågkonjunkturen. LÄS MER
4. Ett rum med insyn : En studie i nystartade småföretags marknadskommunikation i Jönköping
Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Vårt syfte med denna studie var att förstå fenomenet marknadskommunikation som småföretag i Jönköping har använt sig av. För att belysa detta fenomen har vi utgått ifrån teorierna marknadskommunikationsmixen, kommunikationsplaneringen och word of mouth. LÄS MER
5. Marknadsföring med begränsade resurser – en struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera och strukturera olika alternativa marknadsföringsmetoder som är tillämpbara för nyetablerade butiker i den svenska modebranschen. Metod: Uppsatsen är i första hand en litteraturstudie, med fokus på att analysera och strukturera befintliga teorier och metoder inom området entreprenöriell marknadsföring. LÄS MER