Sökning: "nystartade butiker"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden nystartade butiker.

  1. 1. Critical success factors betydelse för nystartade svenska e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Johansson; Simon Granström; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; rapid growth; Critical success factors; Social media; E-handel; tillväxt; framgångsfaktorer; marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen i samhället har lett till en brant ökning i användandet av ehandel. Denna utveckling har bidragit till att konsumenter ställer högre krav på sin shoppingupplevelse och företagen måste nu anpassa sig efter detta. LÄS MER

  2. 2. Nystartade småföretag i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Monica Feltsen; Anneli Karlsson; [2010]
    Nyckelord :butik; internet; småföretag; nystartade; klädbranschen;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom klädbranschen är hård och det finns många stora aktörer på marknaden. Dessutom har branschen drabbats av en minskad försäljning efter den ekonomiska lågkonjunkturen som inträffade under 2008. LÄS MER

  3. 3. Konkurrensmedelsmix dåtid, nutid och framtid : En studie av fristående egenföretagare

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sabina Edlund; Lindha Stråt; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilka sätt det finns att konkurrera på som butik. Vi valde att undersöka detta ämne för att vi själva har drömmar om att öppna en egen butik. Vi har undersökt butiker i Motala med dess omnejd, som har haft det väldigt tufft under lågkonjunkturen. LÄS MER

  4. 4. Ett rum med insyn : En studie i nystartade småföretags marknadskommunikation i Jönköping

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emma Johansson; Marie Öhlén; Caroline Johanson; [2008]
    Nyckelord :marknadskommunikation; småföretag; kommunikationsplanering; marknadskommunikationsmixen; word of mouth;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna studie var att förstå fenomenet marknadskommunikation som småföretag i Jönköping har använt sig av. För att belysa detta fenomen har vi utgått ifrån teorierna marknadskommunikationsmixen, kommunikationsplaneringen och word of mouth. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföring med begränsade resurser – en struktur över entreprenöriell marknadsföring för nystartade butiker i modebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Daniel Broberg; Erik Thalin; Lucas Smetana; [2007]
    Nyckelord :entreprenöriell marknadsföring; nystartade butiker; modebranschen; begränsade resurser; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att beskriva, analysera och strukturera olika alternativa marknadsföringsmetoder som är tillämpbara för nyetablerade butiker i den svenska modebranschen. Metod: Uppsatsen är i första hand en litteraturstudie, med fokus på att analysera och strukturera befintliga teorier och metoder inom området entreprenöriell marknadsföring. LÄS MER