Sökning: "oatly grön"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden oatly grön.

  1. 1. Grön retorik? : En kvalitativ semiotisk analys av Oatly’s visuella retorik i Sustainability Report 2020

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Amalia Enulf; [2022]
    Nyckelord :Visual rhetoric; Oatly; greenwashing; visuell retorik; Oatly; greenwashing;

    Sammanfattning : Det blir ett alltmer vanligt krav på företag att redovisa hållbarhet i sin produktion. Oatly är ett företag som gjort hållbarhet och miljöaktivism till en del av sin varumärkesidentitet. Denna studie undersöker hur de uttrycker denna identitet i Sustainability report 2020. LÄS MER

  2. 2. Grön marknadsföring online - en kvalitativ undersökning av livsmedelsindustrin

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linda Svensson; [2020]
    Nyckelord :marknadsföring; livsmedelsindustrin; grön marknadsföring; digital marknadsföring; varumärke;

    Sammanfattning : Studien har undersökt hur grön marknadsföring online tillämpas i praktiken. Studien har fokuserat på sex stycken olika varumärken i livsmedelsindustrin och hur de tillämpar grön marknadsföring digitalt via sina hemsidor. Alla varumärken verkar inom mjölk -och yoghurtindustrin eller tillverkar alternativ till vanlig mjölk och yoghurt. LÄS MER

  3. 3. Den gröna gråzonen : Greenwashing i veganska produkters visuella kommunikation

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Emma Johansson Sundqvist; [2020]
    Nyckelord :Oatly; visuell kommunikation; veganism; hållbarhet; greenwashing;

    Sammanfattning : Hållbarhetsfrågan har blivit allt viktigare. Intresset för hållbarhet ökar och får större inverkan på människors val (Ottosson &Parment, 2016, s. 13). LÄS MER

  4. 4. "Kära köttbit, hoppas du förstår": en hermeneutisk analys av publikkonstruktion och trovärdighet i grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Retorik

    Författare :Linda Karlsson; [2018]
    Nyckelord :Retorik; second persona; third persona; the people; publik; ethos; grön marknadsföring.; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks hur publiken konstrueras och positioneras vid grön marknadsföring och hur detta påverkar ett varumärkes trovärdighet. De två objekt som studeras är Oatlys annons Mjölklobbyn vs Oatly – the final countdown samt Coops reklamfilm Kära köttbit. LÄS MER