Sökning: "obehörig"
Visar resultat 21 - 25 av 119 uppsatser innehållade ordet obehörig.
21. Molntjänster inom svensk hälso och sjukvård : En kvantitativ undersökning av svenska befolkningens sentiment mot lagring i molntjänster
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Sverige har som mål att vara världsledande inom e-hälsa vid år 2025, något som fått namnet e-hälsa 2025. En viktig del av e-hälsa 2025 är införandet av molntjänster inom Sveriges hälso- och sjukvård, då molntjänster kan bidra med högre kvalité på vården, ge medborgare bättre vård, minska vårdkostnader, öka effektiviteten, bidra till informationsdelning och minska koldioxidutsläppen. LÄS MER
22. Introduktionsprogram - en möjlighet till förändring? : Elevers upplevelser, erfarenheter och behov av studie- och yrkesvägledning inom individuellt alternativ
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Alla elever i grundskolan når inte behörighet att påbörja studier inom de nationella gymnasieprogrammen utan går vidare till introduktionsprogrammen. Obehöriga elever inom introduktionsprogrammen är den målgrupp som verkligen behöver studie- och yrkesvägledning eftersom de ofta har stora stödbehov. LÄS MER
23. Unauthorized Smart Lock Access : Ethical Hacking of Smart Lock Systems
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : IoT devices have become more common in our everyday lives as they provide more useful features than traditional devices. One such device is the smart door lock, which enables homeowners to grant access on a user-specified level through digital keys and remote operation. LÄS MER
24. Password Security Assessment of IoT-Devices
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With the rapid development of the IoT (Internet of Things) and the integration of connected devices into our households, IoT security is becoming more important. This technology allows the user to accomplish tasks and store information in a more effective way. LÄS MER
25. ”Jag måste läsa på som en idiot” – SO-lärare om ämneskunskaper och SO-ämnets struktur
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk professionSammanfattning : Inom ramen för svensk ämneslärarutbildning kan man som mest bli behörig i tre ämnen, men som SO-lärare undervisar man ofta i alla fyra SO-ämnena. Denna studie undersöker detta glapp, genom att intervjua sju SO-lärare om hur de uppfattar denna organisering samt vilken betydelse kunskapsluckorna får för deras undervisning. LÄS MER