Sökning: "oberoende medier"
Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden oberoende medier.
1. “Timeless or Tacky?” : En kvalitativ studie om tidlöst mode på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Uppsatsen utgår från den aktuella trenden tidlöst mode som utspelar sig på sociala medier, framförallt på Tiktok och Youtube. Modeindustrin har på grund av sociala medier förändrats avsevärt och har möjliggjort en ökad hastighet för förändringar och spridning av mode. LÄS MER
2. Sambandet mellan organisationsstöd och grupputvecklingsnivåer i tillfälliga projektgrupper : En kvantitativ studie som undersöker om grupputvecklingsnivå prediceras utifrån organisationsstöd?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka sambandet mellan organisationsstöd och grupputvecklingsnivåer. För att svara på studiens syfte har följande fråga formulerats: Kan grupputvecklingsnivå prediceras utifrån de 7 aspekter av organisationsstöd?Metoden som används i denna studie är en tvärsnittsundersökningsdesign med en kvantitativ ansats. LÄS MER
3. En undersökning om meditation och tacksamhet : En kvantitativ studie
L3-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)Sammanfattning : En kvantitativ tvärsnittsstudie i form av en digital enkätundersökning har genomförts med syftet att undersöka en eventuell skillnad i självskattad tacksamhet mellan personer som mediterar och personer som inte mediterar. Tacksamhet kan beskrivas som uppskattning och en känsla av tacksamhet i vardagen, såväl som en tacksam respons på en händelse som uppfattas som välgörande (Bartholomew et al. LÄS MER
4. Redskap som behövs för långvariga kundrelationer : En kvantitativ studie om vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : I en affärsvärld där företag är ständigt utsatta för konkurrens är det viktigt för företagen att veta hur de ska inneha lojala kunder. Syftet med studien är att undersöka vilken påverkan kundengagemang, kundupplevelser inom sociala medier och tillfredsställelse har på kundlojalitet. LÄS MER
5. Unga vuxnas källkritiska förhållningssätt till mediefenomenet podcasts : En undersökning om podcasts och dess trovärdighet som informationskälla
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : This article aims towards developing further understanding regarding the relation between the media phenomenon podcasts and source credibility amongst young adults in Sweden. Furthermore, the foundation for this essay is based on the previous and current empiricism regarding both podcasts and source credibility. LÄS MER