Sökning: "oberoende spelutveckling"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden oberoende spelutveckling.

  1. 1. The cooperative future of game development : A phenomenon of collaboration between producers and consumers in the video game industry

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Viktor Gustafsson; Gustav Höglund; [2016]
    Nyckelord :producer-consumer collaboration; indie; modding; business model; game development; game engine; participatory culture; outsourcing innovation; community platforms; producent-konsumentsamarbeten; indie; modding; affärsmodell; spelutveckling; spelmotor; deltagarkultur; outsourcing innovation; konsumentnätverk;

    Sammanfattning : Independent developers and large-scale development studios - commonly seen as the Davids and Goliaths of the video game industry - are moving closer together. Powerful software frameworks, traditionally reserved for professional developers and only available through expensive licenses, are becoming free to use for consumers. LÄS MER

  2. 2. Spelmotor och spellogik för androidspel

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Lotta Leissner; Henrik Augustsson; [2014]
    Nyckelord :game engine; android game; jrpg; independent game development; indie games; fuzzy logic; spelmotor; androidspel; jrpg; oberoende spelutveckling; fuzzy logic;

    Sammanfattning : This report concerns the development of the game engine and game logic that are used within the game Steam Tale, which during the development process was known as Project Steam Age, by the group StormBound. The game was developed targeting mobile devices, and within this report is included a short perspective on the history of mobile gaming. LÄS MER

  3. 3. Spelmotor och spellogik för androidspel

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Lotta Leissner; Henrik Augustsson; [2014]
    Nyckelord :game engine; android game; jrpg; independent game development; indie games; fuzzy logic; spelmotor; androidspel; jrpg; oberoende spelutveckling; fuzzy;

    Sammanfattning : Denna rapport behandlar utvecklingen av den spelmotor samt spellogik som används i spelet Steam Tale utvecklat under projektnamnet Project Steam Age av gruppen StormBound. Spelet utvecklades i första hand för mobila enheter, och i rapporten ingår även en kort undersökning av mobila spel i ett historiskt perspektiv. LÄS MER