Sökning: "observation butik"

Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade orden observation butik.

  1. 21. Värderingar som styrmedel : en studie av Clas Ohlson ur ett nyinstitutionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Aisha Lundström; Emelie Rotman; [2013]
    Nyckelord :Values; Neoinstitutional theory; Decoupling; Legitimacy and Isomorphism; Värderingar; Nyinstitutionell teori; Lösa kopplingar; Legitimitet och Isomorfism;

    Sammanfattning : Values, where an organization describes the attitude its members should have towards their work, are being used to a larger extent than before. The neoinstitutional theory describes organizations’ attempts to create legitimacy through activities that are not really connected to their core activities. LÄS MER

  2. 22. Butiksetableringens byggstenar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MALIN MOTIN; JULIA ANDERSSON; [2013]
    Nyckelord :Etablering; Modebutik; Målgrupp; Kundunderlag; Segmentering; Life-Value; Butiksläge; Sexhörningen; Marknadsundersökning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns ett kundunderlag för etablering av en modebutik i en mellanstor svensk stad. Butiken som kommer vara vår utgångspunkt i den empiriska delen är modekedjan Monki. LÄS MER

  3. 23. Välj rätt! En näringsjämförelse av färdigrätter till äldre

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Jonna Augustsson; Linda Eriksson; [2012-10-01]
    Nyckelord :Färdigrätt; äldre; näringsinnehåll; hemtjänst;

    Sammanfattning : Äldre äter ofta tre mål om dagen varav ett som är varmt/tillagat. Detta ställer höga krav på näringsinnehållet. Under en lunch/middag bör äldre få i sig 430 -540 kcal samt 25 – 30 gram protein enligt svenska näringsrekommendationer. LÄS MER

  4. 24. Kampanj VS Realisation : prissättningsstrategier inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Dimos; Dalia Altaai Fajfer; [2012]
    Nyckelord :Discounts; deals; price; promotions; retail sales; pricing strategies; Realisation; kampanj; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att klargöra skillnaden mellan olika sorters rabatterade erbjudanden som kampanj och rea i Ur&Penns butiker. Syftet är även att se hur konsumenter ser på rabatterade erbjudanden och hur deras lojalitet kan påverkas av detta. LÄS MER

  5. 25. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sebastian Jonsson; Oscar Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :butiksmarknadsföring; Nordfält; köpbeteende; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Titel:  Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen    Författare:   Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson    Handledare:  Thomas Helgesson    Nivå:   Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012    Nyckelord:   Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess    Problemformulering:  Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i  köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat  köpbeteende i dagligvaruhandeln?                       Syfte:   Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna  processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är  syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som  spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och  oplanerade köp. LÄS MER