Sökning: "observation butik"
Visar resultat 21 - 25 av 40 uppsatser innehållade orden observation butik.
21. Värderingar som styrmedel : en studie av Clas Ohlson ur ett nyinstitutionellt perspektiv
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Values, where an organization describes the attitude its members should have towards their work, are being used to a larger extent than before. The neoinstitutional theory describes organizations’ attempts to create legitimacy through activities that are not really connected to their core activities. LÄS MER
22. Butiksetableringens byggstenar
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns ett kundunderlag för etablering av en modebutik i en mellanstor svensk stad. Butiken som kommer vara vår utgångspunkt i den empiriska delen är modekedjan Monki. LÄS MER
23. Välj rätt! En näringsjämförelse av färdigrätter till äldre
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Äldre äter ofta tre mål om dagen varav ett som är varmt/tillagat. Detta ställer höga krav på näringsinnehållet. Under en lunch/middag bör äldre få i sig 430 -540 kcal samt 25 – 30 gram protein enligt svenska näringsrekommendationer. LÄS MER
24. Kampanj VS Realisation : prissättningsstrategier inom detaljhandeln
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att klargöra skillnaden mellan olika sorters rabatterade erbjudanden som kampanj och rea i Ur&Penns butiker. Syftet är även att se hur konsumenter ser på rabatterade erbjudanden och hur deras lojalitet kan påverkas av detta. LÄS MER
25. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen Författare: Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012 Nyckelord: Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess Problemformulering: Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat köpbeteende i dagligvaruhandeln? Syfte: Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och oplanerade köp. LÄS MER