Sökning: "observationer i butik"
Visar resultat 1 - 5 av 74 uppsatser innehållade orden observationer i butik.
1. Återförsäljarens mixed branding strategier : Beslutsfattande vid exponering av lyxvarumärken i fysisk butik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studien har med en kvalitativ ansats analyserat och diskuterat återförsäljarens beslutsfattande vid exponering och marknadsföring av lyxvarumärken, inom ramen för mixed branding strategier. Studiens syfte har grundat sig på att utforska tillvägagångssättet, hur återförsäljare tillämpar marknadsföringsstrategier och riktlinjer, samt återförsäljarens ansvar vid exponering och marknadsföring i fysisk butik. LÄS MER
2. Visual Merchandising : Visual Merchandising i livsmedelsbutiker med fokus på ekologiska livsmedel
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : An extensive number of previous studies have examined the consumption of organic foods from a consumer perspective, and previous studies that have examined Visual Merchandising have primarily focused on the fashion industry. The purpose of this study is to investigate how three physical grocery stores work with Visual Merchandising when displaying organic foods. LÄS MER
3. Nudging av gröna varor : En kvalitativ studie om hur matbutiker nudgear till ekologiska varor
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The share of organic sales in grocery stores has decreased and in 2021 the share decreased by 0.5 percent from the year before, where total sales amounted to 6.3 percent. In recent years, nudge theory has become more topical, especially in the subject of ecological- and environmental economics. LÄS MER
4. ”Jag hade ju jättesvårt att ens komma in i butiken, men det vet jag ju inte varför” : En studie av äldres attityder och teknikanvändning i obemannade livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Samhället utvecklas konstant och nya tekniska innovationer föds med möjligheterna som den teknologiska utvecklingen har skapat. Att handla livsmedel är en basal sak som alla behöver klara av, i takt med samhällsutvecklingen utvecklas även butikerna och nya funktioner samt butiksformer tar fart, men hänger alla med? Syftet med studien har varit att få ett helhetsperspektiv av hur äldre generationer tar till sig av det nya tekniska fenomenet hybridvarianten obemannade livsmedelsbutiker som är en följd av den teknologiska utvecklingen. LÄS MER
5. Hållbarhetskommunikation i livsmedelsbutiker. En fallstudie av svenska matbutiker med fokus på kulturstyrning och hållbarhet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Organisationer möter idag allt högre krav på att arbeta med hållbarhet och hållbarhetskommunikation. Detta framkommer bland annat av utarbetningen av FN:s 17 klimatmål och av tidigare studier gjorda av Svensk Handel (2016) och Jungrelations (2019). En av de industrier som påverkas kraftigt av klimatmålen är livsmedelsbranschen. LÄS MER