Sökning: "observationer marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 135 uppsatser innehållade orden observationer marknadsföring.

  1. 16. Influencer marketing : strategiska val ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Andersson; Amanda Ledberg; Louise Degerlo; [2020]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; social influence; online behavior; interaktion; social media; media strategy; marketing.; Influencer marketing; Instagram; socialt inflytande; online beteende; interaktion; sociala medier; mediastrategi; marknadsföring;

    Sammanfattning : Influencer marketing är en av de snabbast växande delarna i reklambranschen, och med hjälp av influencer marketing har varumärkena möjlighet att skapa en nära relation med sina konsumenter på Instagram. Idag använder många företag sig av influencers med ett stort antal följare för att marknadsföringen skall vara så effektiv som möjlig. LÄS MER

  2. 17. Förbättrat lagerutnyttjande för köksluckor i centrallager

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Arijan Suljov; Fadi Kawmi; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Logistik handlar om att skapa produktiva materialflöden genom att planera, styra och organisera alla aktiviteter i materialflödet, från råvaruköp till produktanvändning. Logistik innefattar många delar av företaget såsom transporter, lager, marknadsföring och ekonomi. LÄS MER

  3. 18. Förändrade köpbeslut: Det uppmärksammade beteendet hos konsumenter under pandemin COVID-19 : Det uppmärksammade beteendet hos konsumenter under pandemin COVID-19

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Louise Henriksson; Linnéa Petersson; Veronica My Andersson; [2020]
    Nyckelord :Consumer behavior; purchasing decision; irrationality; hoarding; COVID-19; Konsumentbeteende; köpbeslut; irrationalitet; bunkring; COVID-19;

    Sammanfattning : The focus of this study is marketing and consumer behavior. The research is done within context of the COVID-19 pandemic. The theoretical framework is based on theories about hoarding and irrational purchase decisions. Further on theories from other areas, such as psychology, has been added to gain a more thorough understanding of the subject. LÄS MER

  4. 19. Hållbar cykelplanering i Linköping? : En studie om Cykellänken i Linköpings kommun

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Cornelia Lindberg; Alice Carlsson; [2020]
    Nyckelord :Travel demand management; säkerhet; tillgänglighet framkomlighet; cykelplanering; Linköpings kommun;

    Sammanfattning : Bicycle planning is a current topic for planning for sustainable travel, both in Sweden and internationally. The purpose of this study is to investigate how bicycle planning can be implemented to make cities more sustainable. LÄS MER

  5. 20. Reko Eko - Glamping ur ett miljövänligt perspektiv : En kvalitativ studie som belyser ekologiskt hållbarnaturturism i form av glampingTurismvetenskap

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Amanda Hjert; William Nygren; [2020]
    Nyckelord :Glamping; Environment; Ecological sustainability; Sustainability; Nature Tourism; Outdoor life; Green Marketing; Green Branding and Green Washing; Glamping; Ekologisk hållbarhet; Hållbarhet; Naturturism; Friluftsliv; Grön Marknadsföring; Green Branding och Green Washing.;

    Sammanfattning : I denna studie har glampingkonceptet studerats utifrån ett ekologiskt hållbarhetsperspektiv som fördjupat sig i svenska glampingföretags praktiska arbetsstrategier för att värna om miljön som glampingen äger rum i, samt hur hållbarhet är framträdande i aktörernas marknadsföring. Vårt intresse till studiens ämne baserades på nyfikenhet kring naturturismens ökande efterfrågan och hur det kommer att påverka den svenska naturen. LÄS MER