Sökning: "och organisationsidentitet"
Visar resultat 21 - 25 av 128 uppsatser innehållade orden och organisationsidentitet.
21. Organisationsidentitet och ranking : En kvalitativ studie om hur uppfattningen av kommuners organisationsidentitet förändras av ranking
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Organisationsidentitet och ranking. En kvalitativ studie om hur uppfattningen av kommuners organisationsidentitet förändras av ranking. LÄS MER
22. “Äsch, det är inte så noga, jag är ju bara här en säsong” : En kvalitativ fallstudie om säsongsanställningars påverkan på organisationsidentiteten.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Författare: Beverly Smedenäs & Sara Fernlund Institution: Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet Kalmar Program: Human Resource Management - Personalledning och organisationsutveckling. Kurs: Företagsekonomi III - Organisation, Kandidatuppsats (examensarbete) - 2FE78E. LÄS MER
23. 3, 2, 1, sändning. Välkomna! : En fallstudie om hur Aller medias interna nyhetsprogram A-nyheterna stärker deras organisationsidentitet under coronapandemin
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : COVID-19 pandemic restrictions have limited employees’ physical presence in the workplace, and entailed rapid digital transformations within Swedish companies due to the transition to remote work. Recent studies found that remote work will prevail post-pandemic, and future transitions to remote work and digitalization will consequently require companies to adapt employee communication. LÄS MER
24. ”Det sitter i väggarna” : En kvalitativ studie om poliskvinnors upplevelser av att arbeta i en mansdominerad verksamhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Studien har undersökt polismyndighetens organisationskultur utifrån ett genusperspektiv, där poliskvinnors upplevelser studerats. Syftet med studien är att finna förståelse för organisationskulturen inom polismyndigheten, samt hur den upplevs inverka på det kollegiala bandet och individens identitet. LÄS MER
25. Polisens medialiserade arena - En studie om strategisk kommunikation och identitetsskapande på Instagram
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för filosofi, lingvistik och vetenskapsteoriSammanfattning : Syfte: Det centrala syftet med denna magisteruppsats är att utöka kunskapen om hur polisen porträtterar sig själva och sin yrkesidentitet på Instagram, samt att belysa hur porträtteringen fungerar som strategisk kommunikation. Teori: Inom det teoretiska ramverket presenteras Butlers performativitetsbegrepp, Stiers teori kring identitetsskapande, Albert och Whettens teori om organisationsidentitet samt Heides teori om strategisk kommunikation. LÄS MER