Sökning: "offensiv kvalitetsutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade orden offensiv kvalitetsutveckling.

  1. 1. Ständig förbättring av kommunikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Henrik Sundell; [2019]
    Nyckelord :communication; development; evaluation; improvement; pdsa-cycle; förbättring; kommunikation; pdsa-cykel; utveckling; utvärdering; communication; development; evaluation; improvement; pdsa-cycl;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att studera hur en självutvärderingsmall kan utveckla kommunikationen inom enheten produktion-drift. Målet är att ta reda på vilken utvärderingsmall som anses bäst att tillämpa på enheten samt se hur vald mall kan anpassas för att utveckla kommunikationen. LÄS MER

  2. 2. Förbättringsförslag för prognostisering inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Oscar Jakobsson; [2019]
    Nyckelord :Artificial intelligence; change management; factor analysis; forecasting; machine learning; quality management; staffing; artificiell intelligens; bemanning; faktoranalys; förändringsledarskap; kvalitetsutveckling; maskininlärning; prognostisering;

    Sammanfattning : Försäljningsprognoser inom organisationer kan vara en komplex process där allt ifrån mänskliga uppskattningar till avancerade högteknologiska system används som metod. Dagens ökade tillgång till datamängder, förbättrad datorkraft, bättre molntjänster, fler verktyg och ökat intresse har i kombination skapat bättre förutsättningar än förut att applicera artificiell intelligens (AI) på aktiviteter som tidigare varit människostyrda. LÄS MER

  3. 3. Kvalitetssäkring av konsulttjänst

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Anna Nordelind; [2019]
    Nyckelord :base decisions on facts; cornerstone model; customer requirements; customer satisfac-tion; customer follow-up; processes; quality; basera beslut på fakta; hörnstensmodellen; kundkrav; kundnöjdhet; kunduppföljning; kvalité; processer;

    Sammanfattning : Undersökaren har studerat hur företag X skulle kunna förmå sina kunder att bli tydligare i sin kravställan och i förlängningen kvalitetssäkra sina konsulttjänster. Syftet med studien har varit att undersöka hur företag X kan skapa en röd tråd där kundernas krav och förväntningar identifieras, infrias och följs upp. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som hindrar respektive möjliggör etablering av en förbättringskultur : En jämförelse mellan två olika svenska branscher

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Sara Sjöström; Dilber Dogan; [2019]
    Nyckelord :Organizational culture; continuous improvement; total quality management; Förbättringskultur; Företagskultur; Offensiv kvalitetsutveckling; Ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Ständiga förbättringar är något de flesta företag, oavsett bransch, säger att de arbetar med. Dock har branscherna olika förutsättningar när det gäller arbetet med ständiga förbättringar. LÄS MER

  5. 5. En utvecklad laboratorieverksamhet : Väg från kostnadsbesparande analyslabb till utvecklingsskapande kunskapscenter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Helena Wänlund; [2019]
    Nyckelord :competence profile; identity; knowledge; mission; process; targets; total quality management; vision; identitet; kunskap; kompetensprofil; mission; mål; offensiv kvalitetsutveckling; processer; vision;

    Sammanfattning : För att klara planetens utmaningar är cirkulär ekonomi ett förhållningsätt som med ett kretsloppstänk som minskar behovet av att ta mer av jordens resurser. Utveckling och möjligheter för tester och försök i laboratoriemiljö är en av nycklarna till framgång. LÄS MER