Sökning: "offensiv kvalitetsutveckling"
Visar resultat 1 - 5 av 135 uppsatser innehållade orden offensiv kvalitetsutveckling.
1. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER
2. Organisation och ledning för innovation och stabil produktion : En fallstudie på en svensk organisation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Syftet med studien är att visa hur olika arbetssätt som är till synes oförenliga, det kreativa och problemlösande samt det stabila och produktionsmässiga, kan förenas inom samma verksamhet, med hög kvalitet och intern nöjdhet för de båda arbetssätten. Dagens organisationer är mer komplexa och med medarbetare som har högre kompetens, detta ställer krav på hur organisationer behöver struktureras och styras. LÄS MER
3. Framgångsrik implementering av processbekräftelse : En fallstudie på LKAB om arbetssättet processbekräftelse och projektet Störningsfri pelletsproduktion
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : Several companies have been inspired by Lean to achieve continuos improvement in their operations. Unfortunately, many manufacturing industries have struggled with the successful implementation of such improvement programs. LÄS MER
4. Fallstudie om hantering av transportrelaterade kvalitetsbrister : En fallstudie på ett möbeltillverkande företag
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Företag X är en organisation som värderar kvalitet högt. Detta företag tillverkar möbler med sin utgångspunkt i Sverige. Inom svensk industri uppskattas kvalitetsbristkostnader stå för 10–30 % av omsättningen. LÄS MER
5. Ett Högre syfte och attraktiv kvalitet i systematiskt kvalitetsarbete : En fallstudie av en kommunal verksamhet som mottagit en kvalitetsutmärkelse
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Tidigare forskning visar att medarbetarengagemang är viktigt för att nå framgång i kvalitets- och förbättringsarbete. Vikten av ett högre syfte lyfts som en stark drivkraft för att uppnå förändring och resultat. LÄS MER