Sökning: "offensiv marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden offensiv marknadsföring.

  1. 1. Nå en ny målgrupp genom marknadsmix

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Eva Broka; [2019]
    Nyckelord :digital channels; campaigns; communications; continuous improvement; market mix; target group; potential employees; strategy; elderly care; digitala kanaler; kampanjer; kommunikation; kontinuerliga förbättringar; marknadsmix; målgrupp; potentiella medarbetare; strategi; äldreomsorg;

    Sammanfattning : This thesis holds how to reach a new target group through market mix. The purpose of the thesis is to study how the organization can reach a new target group which is new potential employees in the care of the elderly by working on the market mix. LÄS MER

  2. 2. Ett peruanskt småföretags väg till hållbart företagande : Möjligheter, hinder och implementation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Thomas Klövheden; [2017]
    Nyckelord :branding; corporate social responsibility; hållbar utveckling; organisationsutveckling; värdekedjan;

    Sammanfattning : Syftet med examensarbetet är att undersöka vilka möjligheter och hinder som finns för ett småföretag i Peru att utveckla för mer hållbart företagande samt vilka metoder och strategier som finns tillgängliga för organisationen att implementera i sitt hållbarhetsarbete. Hållbar utveckling och ansvarsfullt företagande är teman som blir allt viktigare i en global informationsrik omvärld. LÄS MER

  3. 3. Vad lockar elever att söka till det Musikestetiska programmet?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Ingrid Jansson; [2014]
    Nyckelord :Gymnasievalet; Påverkansfaktorer; Stress; SYV;

    Sammanfattning : Syftet med min studie har varit att skapa ökad insikt om vad som påverkar elever att söka till det Musikestetiska programmet. Jag har också velat bidra till ökad förståelse för elevers tankar och känslor generellt inför gymnasievalet och vilka yttre faktorer som kan tänkas påverka dem inför detta. LÄS MER

  4. 4. Hållbar utveckling - paradigmskifte inom snabbmatsbranschen? : En flerfallsstudie av hamburgerrestauranger

    Magister-uppsats, Institutionen för teknik och hållbar utveckling

    Författare :Jarl Råstrand; [2011]
    Nyckelord :Sustainable development; Attractive Quality; Total Quality Management; TQM; Corporate Social Responibility; CSR; Max Hamburgerrestauranger; McDonaldisation; Fast food; Hållbar utveckling; attraktiv kvalitet; Total Quality Management; TQM; Offensiv kvalitetsutveckling; Corporate Social Responsibility; CSR; Max Hamburgerrestauranger; McDonaldisering; snabbmat;

    Sammanfattning : Sustainability issues have become increasingly high-profile and important in recent decades. In addition, quality issues have come to play a central role in corporate marketing, strategy and management. The word quality can be defined differently in different contexts. LÄS MER

  5. 5. PlusTak

    L3-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Arvid Johan Andreas Nilsson Ohlsson Johansson; [2010]
    Nyckelord :Tak; plustak; plus tak; takbyggnadsteknik; sandwich; succe;

    Sammanfattning : Today´s roofing of dwelling houses is a very time consuming procedure, which includes a lot of different steps on the construction site. Not only does it cost a lot of money, but often do problems with rot and mold occur in the attics of houses today. LÄS MER