Sökning: "offentlig sektor arbetsmiljö"
Visar resultat 1 - 5 av 78 uppsatser innehållade orden offentlig sektor arbetsmiljö.
1. Framgång och framgångsfaktorer i byggprojekt för en beställare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/ByggproduktionSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att identifiera vad som definierar ett framgångsrikt byggprojekt och vilka framgångsfaktorerna är för att säkerställa att projektet enligt beställaren blir framgångsrikt. Vidare är syftet att undersöka hur kravställningen i de administrativa föreskrifterna påverkar ett projekts framgång. LÄS MER
2. “Jaha, chefen har varit på kurs.” En studie om vad som kan hända efter ledarskapskursen Utvecklande Ledarskap
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens föränderliga och hektiska organisatoriska miljö så är ledarskapet en av nyckelfaktorerna till att både skapa en hälsosammare och mer motiverande arbetsmiljö. Detta är av intresse för organisationer runt om i världen då det visat sig att en hälsosam arbetsmiljö påverkar den organisatoriska effektiviteten och även dess produktivitet. LÄS MER
3. Vad påverkar trivsel i arbetet? : En kvantitativ undersökning om vilka friskfaktorer som kan ses för chefer inom offentlig förvaltning
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Att arbeta som chef i kommunal sektor innebär att man befinner sig i en komplex organisationsstruktur med mycket varierande arbetsuppgifter och stora ansvarsområden. Arbetet styrs av bland annat lagar och politiska beslut och möjligheterna att kunna påverka är begränsade, vilket innebär att cheferna hamnar i en utsatt position. LÄS MER
4. Employer branding inom vård och omsorgssektorn : En kvalitativ studie om privata och offentliga vårdcentraler
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Hela vård och omsorgssektorn har idag stor personalbrist och svårigheter att rekrytera personal. Enligt statistik kommer det krävas ökad personal inom vården ända fram till år 2035. Vilket blir en stor utmaning för en bransch som redan idag lider av stora svårigheter att attrahera personal till verksamheterna. LÄS MER
5. Ledarskapet – Nyckeln till hållbara förändringar och medarbetares välbefinnande? : En enkätbaserad studie om sambanden mellan ledarskap, förändringsprocesser och psykosocial arbetsmiljö
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Organisationer står ständigt inför nya utmaningar där anpassning är absolut nödvändig för att inte bli föråldrade eller slås ut på marknaden. I denna dynamiska process spelar både ledarskapet och medarbetarna en avgörande roll, det är dock en utmaning att genomföra hållbara förändringar. LÄS MER