Sökning: "offentliga och privata"
Visar resultat 1 - 5 av 990 uppsatser innehållade orden offentliga och privata.
1. Lärande i arbete : En jämförelse av privata och offentliga sektorns upplevelser av kompetensutvecklingsinsatser och lärande
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Denna empiriska studie syftar till att fastställa skillnaden mellan den privata och offentliga sektorn när det gäller anställdas uppfattning om kompetensutveckling och hur dess påverkan på lärande skiljer sig åt. En kvantitativ metod användes där analysen grundar sig på 44 enkätsvar och dessa har kopplats till forskning kring kompetensutveckling och lärande för att dra ytterligare slutsatser. LÄS MER
2. Kompetens för HR-arbete : En kvalitativ studie av samtida platsannonser
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologiSammanfattning : Kompetens är ett omstritt begrepp, både inom forskningen och yrkeslivet, och är beroende av situation och kontext. Därav finns det inte alltid en gemensam uppfattning för vad som utgör kompetens. LÄS MER
3. Lärande mellan projekt- och linjeorganisation : Hur tas lärdomar tillvara och överförs mellan projekt- och linjeorganisation inom offentlig sektor?
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den offentliga sektorn arbetar alltmer i projektform, vilket kan innebära både fördelar och nackdelar när det gäller kunskapsöverföring. Kunskapsöverföring mellan projekt- och linjeorganisation är väsentlig för organisationens utveckling. LÄS MER
4. Attrahera och behålla personal, hur gör vi nu? : En kvalitativ studie om dagens rörliga arbetsmarknad.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker vad arbetsgivare fokuserar på i arbetet med att attrahera och behålla personal, samt vilka utmaningar som finns. Detta besvaras med hjälp av två frågeställningar: ”vilka metoder används i organisationer för att attrahera och behålla personal på dagens arbetsmarknad?” och ”vad för uppfattningar och utmaningar finns i arbetet med att attrahera och behålla personal?”. LÄS MER
5. Drivande faktorer inom identitets- och åtkomsthantering i offentliga och privata organisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Vem ska ha åtkomst och vem skall ha åtkomst till vad? Identitets- och åtkomsthantering (IAM) hjälper organisationer med att hantera systemanvändare under deras livscykel till systemen inom verksamheten. Det finns flera olika faktorer som är den drivande faktorn till varför de har IAM-lösningar. LÄS MER