Sökning: "offentliga organisationers kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden offentliga organisationers kommunikation.

  1. 1. Kommunikation i förändring i en digital era : En kvalitativ fallstudie om privata och offentliga organisationers hantering av ålder i kommunikationen av sitt arbetsgivarvarumärke.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Erika Ståhl; Wilma Nolskog; [2023]
    Nyckelord :Employer brand; digital natives; digital immigrants; public sector; private sector; Arbetsgivarvarumärke; digitalt infödda; digitala invandrare; offentlig sektor; privat sektor;

    Sammanfattning : I takt med digitaliseringen och att nya generationer intar arbetsmarknaden står organisationer, privata såväl som offentliga, inför nya utmaningar. De yngre generationerna har till skillnad från sina föregångare andra krav och värderingar som formar deras syn på vad en attraktiv arbetsplats är. LÄS MER

  2. 2. Ledarskapet i en fysisk och digital värld : En djupare studie på ledar-medarbetar-relationen sett till ansvar, förtroende och stöd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ida Johansson; Stina Thompson; [2022]
    Nyckelord :Leadership; LMX; Responsibility; Reliability; Support; Communication; Ledarskap; LMX; Ansvar; Förtroende; Stöd; Kommunikation;

    Sammanfattning : Den här studien analyserar ledarens förändrade ledarskap när de leder via distansarbete till hybridarbete. Syftet är att se hur ledaren arbetar med relationen sett till ansvar, förtroende och stöd på olika sätt i den fysiska världen gentemot den digitala världen. LÄS MER

  3. 3. Valadministrationens legitimitetsskapande arbete : En kvalitativ studie om valtjänstepersoners arbete för att bibehålla och reparera vallegitimitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Victoria Axelsson; Malin Huttu; [2022]
    Nyckelord :vallegitimitet; valprocess; valtjänstepersoners förhållningssätt och arbetssätt; valadministration;

    Sammanfattning : En förutsättning för den representativa demokratin är ett välfungerande valsystem. För att demokratiska system ska uppfattas som lagliga och berättigade är en förutsättning att medborgarna känner tillit till systemet och att systemet erhåller hög legitimitet. LÄS MER

  4. 4. Emails roll i organisationers interna kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Nils Emanuelsson Östlund; Simon Wihlborg; [2021]
    Nyckelord :Email; ECS; Snabbmeddelande; Implementation Organisation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Denna uppsats studerar hur email används inom organisationers interna och digitala kommunikation idag samt om email uppfyller organisationers krav på intern digital kommunikation. Studien utförs genom att studera akademisk litteratur gällande emails användningsområde, nackdelar och fördelar samt alternativa kommunikationsmedel. LÄS MER

  5. 5. Vem bär ansvaret? Individen eller organisationen? Offentliga myndigheters kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Herman Hanö Ivarsson; Gustav Rosengren; [2021]
    Nyckelord :offentliga organisationers kommunikation; kriskommunikation; krishantering; strategisk kommunikation; individens ansvar; organisationens ansvar; förtroendekris; image repair theory; Myndigheten för samhällsskydd och beredskap; public sector communication; crisis communication; crisis management; strategic communication; individual responsibility; organizational responsibility; reputational crisis; Swedish Civil Contingencies Agency; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till förståelsen hur organisationer inom den offentliga sektorn använder kommunikation för att reparera och återuppbygga förtroende, och för att förstå vilka typer av strategier de nyttjar för det ändamålet. För att uppnå detta har en kvalitativ analys av Myndigheten för samhällsskydd och beredskap kommunikation under covid-19-krisen och myndighetens interna kris under slutet av 2020 och inledningen av 2021 genomförts. LÄS MER