Sökning: "offline"

Visar resultat 1 - 5 av 403 uppsatser innehållade ordet offline.

  1. 1. Självförverkligande - På ett manligt sätt. En kvalitativ studie om unga mäns identitetsskapande och självpresentation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Carolina Bengtsson; Johanna Nilsson; Sandra Lindqvist; [2019-02-07]
    Nyckelord :Identitetsskapande; Instagram; sociala medier; självpresentation; unga män; online; offline; symbolisk interaktionism; sociala jämförelse teorin; välbefinnande; psykisk ohälsa;

    Sammanfattning : Syfte: Att undersöka unga mäns upplevelser, uppfattningar och erfarenheter kring identitetsskapande och självpresentation på InstagramTeori: Identitetsteori, Symbolisk interaktionism, Sociala jämförelse teoriMetod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuerMaterial: Fyra semistrukturerade fokusgruppsintervjuer á 16 personer totaltResultat: Studien fastslår att unga män använder Instagram för att följa vänner, kändisar och profiler men även i syfte att presentera en idealbild av sig själv i form av marknadsföring. Unga mäns användning skiljer sig åt där vissa tycks vara mer frekventa användare än andra. LÄS MER

  2. 2. Online kontra Offline : En jämförande kvalitativ studie om hur ungdomars mående och sociala relationer påverkas av uppkoppling kontra frånkoppling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation; Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Malin Ensgård; Lisa Hallberg Nilsson; [2019]
    Nyckelord :Social media; connection; disconnection; online; offline;

    Sammanfattning :  Abstract   Title: Online versus Offline - A comparative qualitative study on how young individual’s health and social relationships are influenced by connection versus disconnection   Authors: Malin Ensgård, Lisa Hallberg Nilsson   Aim: The aim of this study is to compare how young individuals communicate depending on how connected they are to social media. More specifically how it affects their mental health and social relationships, and how their usage of social media platforms should be adjusted. LÄS MER

  3. 3. INFLUENCERS- VÄN ELLER FIENDE? - En kvalitativ intervjustudie om hur tonårstjejer uppfattar influencers

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emma Bergendahl; [2018-09-12]
    Nyckelord :Medialisering; Sociala medier; Identitet; Parasocial interaktion; Social jämförelse; Influencers; Tonåringar; Livsstil; Online Offline;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur tonårstjejer uppfattarinfluencers.Teori: Studiens referensram tar avstamp i Parasociala interaktionsteorin, Social jämförelse-teorinsamt identitetsteorier.Metod: En kvalitativ metod innehållande tre stycken semistrukturerade parintervjuer. LÄS MER

  4. 4. REFLECTING AND LEARNING ABOUT SUSTAINABLE CONSUMPTION ONLINE. The oxymoron of a food retailer’s effort to educate the general public about sustainable consumption issues.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Anastasiia Druzhinina; [2018-07-04]
    Nyckelord :Sustainable Consumption; Informal Learning; Retail;

    Sammanfattning : The general purpose of this study is to explore how respondents understand a Swedish food retailer’s recommendations and efforts to educate the general public on sustainable consumption issues on their website. More specifically the aim is to explore how these recommendations interplay with the respondents’ reasoning, if there is an attitude-behaviour gap in what they already know and agree with and if they express willingness to change habits in line with more sustainable consumption. LÄS MER

  5. 5. MIGRANT CHILDREN’S SOCIAL EMBEDDEDNESS BY MODALITY SWITCHING THROUGH ONLINE VIDEO GAMES

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Sholeh Takht Kooseh; [2018-07-04]
    Nyckelord :Migrant children; Online video game OVG ; Modality switching; Social embeddedness; Communication; Interaction; online weak ties;

    Sammanfattning : Online video games are a mass phenomenon in today’s life that have become a leisure activity for many people, including children. One feature of the online video games is meeting others with more common interests which can help children find social networks to share common values and interests. LÄS MER