Sökning: "okoncentration"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet okoncentration.
1. Digitala läromedel : Rätt riktning för en digitaliserad värld?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)Sammanfattning : I skolans värld används allt fler digitala läromedel. Forskning visar på att läsförståelsen försämras av att läsa på skärm och att det krävs speciella förmågor för att ta sig an digitala texter. LÄS MER
2. Effektivisering av kommunikation mellan arbetsledning och yrkesgrupper på byggarbetsplatsen
M1-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Många aktörer deltar ofta i olika byggprojekt. Deltagarna kommer från olika yrkesområden vilket gör att var och en har sitt egna synsätt samt metoder i relation till arbetet. LÄS MER
3. God intonation i amatörkören – Några nycklar
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/ Högskolan för scen och musikSammanfattning : I snart 13 år har jag lett vuxenkörer på varierande nivå och där ofta stött på intonationsproblem. Det har fått mig att fundera över hur man kan jobba med intonation för att uppnå bra resultat i en amatörkör utan antagningsprov. LÄS MER
4. Inlärningssvårigheter i matematik-Dyskalkyli och skolans arbete med denna diagnos
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med arbetet är att ta reda på om alla inlärningssvårigheter i matematik är dyskalkyli, hur skolan kan hjälpa elever som har dyskalkyli och hur personalen på skolan arbetar med denna diagnos. De forskningsfrågorna som arbetet utgår ifrån är följande: Är alla inlärningssvårigheter i matematik dyskalkyli? Hur kan skolan hjälpa en elev med dyskalkyli? Hur ser skolans, rektorns, lärarens och specialpedagogens arbete ut med ett diagnostiserat barn? Arbetet är en empirisk studie som utgår ifrån intervjuer med följande yrkesgrupper: forskare, rektor, lärare och specialpedagog. LÄS MER
5. Barn kan om de vill, eller…?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med vår studie är att undersöka de okoncentrerade barnens upplevelse av några vuxenledda gruppaktiviteterna, vad gäller motivation och inlärning. Syftet är också att ur ett specialpedagogiskt perspektiv undersöka anledningen till barnens upplevelser och hur det speglas i deras beteende. LÄS MER