Sökning: "oktay"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet oktay.
1. Trovärdighetens roll för influencer marketing inom NFT : En kvalitativ studie av hur influence marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur influencer marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt. Begreppet influencer marketing syftar till marknadsföringsstrategin som handlar om att utveckla relationer med influencers som sedan marknadsför en produkt eller varumärke för att påverka sina följare. LÄS MER
2. Self-service Business Intelligence: Utbildningens påverkan på anställdas arbetssätt med SSBI : En kvalitativ studie av Self-Service Business Intelligence, påföljder av utbildning för anställdas självständighet, värdeskapande och kunskap
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur utbildning av de anställda påverkar deras arbetssätt med Self-Service Business Intelligence (SSBI). SSBI kan sammanfattas som en arbetsmetod baserad på dataunderlag som ger beslutstöd för anställda inom verksamheten. LÄS MER
3. Särskilda skäl för strandskyddsdispens
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Väst/Avdelningen för Matematik, Data- och LantmäteriteknikSammanfattning : Strandskyddet finns idag för att bevara den allemansrättsliga tillgången samt bevara den biologiska mångfalden som finns i området. Detta leder till begränsningar om hur marken får användas. För att bland annat uppföra byggnader och anläggningar krävs det att dispens ansöks hos kommunen. LÄS MER
4. Arbetsmotivation : En kvalitativ studie som undersöker lärares arbetsmotivation på individnivå
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. Digital CRM och kundlojalitet inom B2B : Ger ökad tillgång till kundinformation ökad lojalitet?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Kundlojalitet är ett mål för många företag som medför såväl utmaningar som potentiella konkurrensfördelar. I syfte att förbättra kundrelationer och därigenom öka kundlojaliteten har konceptet CRM (Customer Relationship Management) vuxit fram. LÄS MER