Sökning: "olaglig marknadsföring"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden olaglig marknadsföring.
1. Influencer Marketing av miljövänliga livsmedel: Att nå Millennials i den digitala miljön
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Influencer Marketing är relativt nytt och ingen naturlig del av de flesta företags strategier. Däremot ökar det i popularitet. Detta innebär att företag behöver ett hjälpmedel, en slags nybörjarguide, för att förstå grunderna i Influencer Marketing på Instagram. LÄS MER
2. Avgiftsbelagd musikkonsumtion : En studie om IPRED och framtida finansiering av skivbolag
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Abstract Datum 2009-06-05 Författare Jan Boman 1986-05-26 – 8518 Aleksei Trosjtjij 1987-05-31 – 9633 Nivå Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Handledare Håkan Boter Titel Avgiftsbelagd musikkonsumtion – En studie om IPRED och framtida finansiering av skivbolag. Problem Kan skivbolagens verksamhet finansieras genom tillägg av en fast extra avgift för slutanvändarnas bredbandsuppkoppling i utbyte mot obegränsad nedladdning av musik? Skulle ett system av den här typen kunna vara en hållbar lösning på dagens problem med olaglig nedladdning av musik? Syfte Denna uppsats huvudsakliga syfte är att genom en explorativ studie undersöka underlaget för alternativ finansiering av skivbolags verksamhet efter införandet av IPRED-lagen. LÄS MER
3. Everybody loves Spotify : Bloggen som social marknadsföring
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Spotify är en laglig musiktjänst som startades år 2006 mitt i den heta debatt om olaglig fildelning. I vår uppsats vill vi undersöka hur företaget använder sociala medier och specifikt bloggen i sin marknadsföring; vilken bild de förmedlar till sina användare och hur de förmedlar denna bild. LÄS MER
4. Att vara eller icke vara : - en analys av svensk skivindustri
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för ekonomi, statistik och informatikSammanfattning : Svensk skivindustri har från år 2000 till 2006 förlorat cirka 50 procent av sin totala omsättning i försäljning av fonogram. Flertalet förklaringar till denna nedgång finns att tillgå men ingen har hitintills lagt fram något konkret förslag på hur man ska kunna vända denna negativa utveckling. LÄS MER