Sökning: "oligopolistic markets"

Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden oligopolistic markets.

  1. 6. Store image perceptions

    Master-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Wikström Linus; [2015]
    Nyckelord :Store image; Customer satisfaction; Store Loyalty; Perception; Retail mix;

    Sammanfattning : Abstract Background The food retail business is characterized by fierce competition between a few large actors and low switching costs for consumers due to the similar offerings of the stores. In an oligopolistic market struc- ture like this it is critical for stores to create a loyal customer base in order to gain a competitive advantage. LÄS MER

  2. 7. Missbruk av kollektiv dominans - Särskilt om tyst samordning på oligopolmarknader

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Erik Svensson; [2010]
    Nyckelord :tyst samordning; konkurrensrätt; kollektiv dominans; oligopol; Law and Political Science;

    Sammanfattning : En oligopolistisk marknad kännetecknas ofta av att det föreligger ett ömsesidigt beroendeförhållande mellan företagen som är verksamma på marknaden. Detta innebär att ett företags uppträdande på marknaden får effekter också för de övriga företagen och att varje enskilt företag måste beakta de andra företagens förväntade reaktion innan det beslutar hur det ska agera på marknaden. LÄS MER

  3. 8. The Case of Inevitable Transparency - A Structural Analysis of Collusion in B2C and B2B E-Commerce Markets

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Nils Fjelkegård; [2009]
    Nyckelord :Konkurrensrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis deals with collusion risks in e-commerce markets based on an analysis of economic theory on structural factors facilitating collusion and empirical findings from studies and case law. It further offers an analysis of the legal status of any such collusion and a discussion on competition policy in relation to it. LÄS MER

  4. 9. Information Exchange in Oligopolistic Markets

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Ida Christensson; [2008]
    Nyckelord :Konkurrensrätt; EG-rätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Both consumers and firms need information to make good choices - whether it regards buying the best product in relation to price or quality or making strategic business decisions. Some transparency is beneficial for competition, whereas some creates a risk for collusive behaviour among firms. LÄS MER

  5. 10. Structural Links for the detection of Collective Dominance:Analysis of Case Law under the EC Merger Regulation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Farid Bektashi; [2007]
    Nyckelord :collective dominance; joint dominance; dominant position; abuse of dominance; abusive practices; merger control; tacit collusion; tight oligopoly; structural links; Juridical science; Rättsvetenskap; juridik; Political and administrative sciences; Statsvetenskap; förvaltningskunskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Law and Political Science; Business and Economics;

    Sammanfattning : Adoption of ECMR 4064/89 filled a lacuna in European Merger Control. One of the key objectives behind the ECMR is to prevent a concentration leading to the creation or strengthening of a dominant position which may lead to the prohibition in Article 2 (3). LÄS MER