Sökning: "oligopolistic markets"
Visar resultat 6 - 10 av 14 uppsatser innehållade orden oligopolistic markets.
6. Store image perceptions
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract Background The food retail business is characterized by fierce competition between a few large actors and low switching costs for consumers due to the similar offerings of the stores. In an oligopolistic market struc- ture like this it is critical for stores to create a loyal customer base in order to gain a competitive advantage. LÄS MER
7. Missbruk av kollektiv dominans - Särskilt om tyst samordning på oligopolmarknader
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : En oligopolistisk marknad kännetecknas ofta av att det föreligger ett ömsesidigt beroendeförhållande mellan företagen som är verksamma på marknaden. Detta innebär att ett företags uppträdande på marknaden får effekter också för de övriga företagen och att varje enskilt företag måste beakta de andra företagens förväntade reaktion innan det beslutar hur det ska agera på marknaden. LÄS MER
8. The Case of Inevitable Transparency - A Structural Analysis of Collusion in B2C and B2B E-Commerce Markets
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : This thesis deals with collusion risks in e-commerce markets based on an analysis of economic theory on structural factors facilitating collusion and empirical findings from studies and case law. It further offers an analysis of the legal status of any such collusion and a discussion on competition policy in relation to it. LÄS MER
9. Information Exchange in Oligopolistic Markets
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Both consumers and firms need information to make good choices - whether it regards buying the best product in relation to price or quality or making strategic business decisions. Some transparency is beneficial for competition, whereas some creates a risk for collusive behaviour among firms. LÄS MER
10. Structural Links for the detection of Collective Dominance:Analysis of Case Law under the EC Merger Regulation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Adoption of ECMR 4064/89 filled a lacuna in European Merger Control. One of the key objectives behind the ECMR is to prevent a concentration leading to the creation or strengthening of a dominant position which may lead to the prohibition in Article 2 (3). LÄS MER