Sökning: "olika företagsekonomiska modeller"
Visar resultat 6 - 10 av 153 uppsatser innehållade orden olika företagsekonomiska modeller.
6. Att reparera relationen efter en mediekris : En kvalitativ studie om dyadiska affärsrelationer inom kooperativet Arla
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hur lyckas Arla, trots att de är ett företag med erfarenhet av flera kriser, bevara starka relationer till sina leverantörer? Denna studie undersöker hur en affärsrelation mellan två parter repareras efter en kris, och till vilken grad uppsägningskostnader påverkar åtagande i fallet Arla. För att undersöka detta tar studien avstamp i den mediekris som drabbade Arla som utspelade sig i Hälsingland under januari 2020. LÄS MER
7. “Representera hur samhället ser ut” : En kvalitativ studie om kvinnor i generation Z’s åsikter om reklambilder på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en djupare förståelse för inställningen till reklambilder hos svenska kvinnor i generation Z. Vi kommer undersöka vad de anser är viktigt att inkludera och hur de vill bli representerade när det gäller modeller som bär kläder på reklambilder på bildplattformen Instagram. LÄS MER
8. Effektiva team i praktiken. En kvalitativ studie om hur multinationella organisationer styr mot effektiva team
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Affärsmiljön och arbetsuppgifterna blir allt mer komplexa, vilket ställer krav på att företagen är allt mer anpassningsbara. Detta har lett till att det inte längre är möjligt att arbeta på egen hand, vilket har gjort lagarbete viktigare än någonsin. LÄS MER
9. Ekonomistyrning vid implementering av hållbarhetsstrategier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: I dagsläget anses hållbarhet vara viktigare än någonsin. Företag behöver ta hänsyn till sin klimatpåverkan och därmed ökar väsentligheten av hållbarhetsrelaterade frågor. LÄS MER
10. Vårt eget märke?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Our own brand? - A qualitative study of loyalty to the grocery trade's private labels Research question: Is there any form of loyalty to private labels in the Swedish grocery trade, and what are the reasons for this? Purpose: To investigate the reasons behind consumers' loyalty to private labels in the Swedish grocery trade. As part of this, consumers' tendency for variety-seeking against private labels is also examined. LÄS MER