Sökning: "olika kommunikationsteorier"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden olika kommunikationsteorier.
1. Specialpedagogens samtalande roll i mötet med vårdnadshavare
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : I uppsatsen får vi ta del av yrkesverksamma specialpedagoger och deras beskrivningar av sinsamtalsroll i mötet med vårdnadshavare, men även förstå hur pedagogerna uttrycker siggenom olika samtalsmodeller inspirerat av Jürgen Habermas kommunikationsteori. Arbetet visar beskrivningar som ringar in både tvåsamma mötena med vårdnadshavare, men även tar upp hur specialpedagogerna upplever att rollen till vårdnadshavare förhåller sig under möten med fler deltagare. LÄS MER
2. Ledarskap under en pandemi : Upplevelser och utmaningar kopplat till ledarskap och kommunikation under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med studien är att fånga ledarens upplevelser och utmaningar kopplat till deras ledarskap och kommunikationen under pandemin. Studien bidrar med kunskap om hur olika ledares ledarskap och kommunikation har påverkats av pandemin, för att sedan dra lärdomar från det till framtida kriser. LÄS MER
3. Kommunikation och relationer i fritidshemmet : Pedagogers sätt att kommunicera utifrån olika kommunikationsmodeller, samt relationsskapande, i fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of our study has been to see how communication is used and how messages to students are conveyed at the after-school center. We observed at two different schools located in the Stockholm area and supplemented with interviews. LÄS MER
4. Hur kommuniceras klimatfördelarna med att bygga flerbostadshus i trä
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : I takt med en ökad konsumentmedvetenhet och kunskap kring konsumtionens klimatpåverkan kritiseras traditionella strategier inom marknadsföring allt hårdare. Kritiken har framförallt handlat om marknadsförares främjande av överkonsumtion och att på så sätt ha bidragit att skapa ett ohållbart konsumtionssamhälle. LÄS MER
5. Affärsman och tv-kändis blev president : En kvalitativ studie av Donald Trumps användande av retorik under valkampanjen 2016
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Donald Trump, välkänd affärsman, programledare och numera USA:s 45:e president. Hur lyckades egentligen en man som inte varit i en politisk position tidigare övertyga ett helt land att han har vad som krävs för att styra det? Studien skall ta reda på vilka retoriska begrepp Trump använt sig av under sin valperiod och vilken effekt de har gett. LÄS MER