Sökning: "olika samarbetsformer"
Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden olika samarbetsformer.
1. Differentierad matematikundervisning - tre lärarhandledningars stöd
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : I den här studien har vi undersökt hur tre lärarhandledningar inom matematik för årskurs ett stödjer läraren i genomförandet av en differentierad undervisning. Analysen har utgått från de tre olika områdena samarbetsformer, representationsformer och nivåanpassningar. LÄS MER
2. ”Utan fungerande samarbete faller förskolans uppdrag” : En kvalitativ studie om förskollärares och rektorers uppfattningar kring samarbete med vårdnadshavare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : I förskolans styrdokument står det att förskolan ska samarbeta med hemmen för att främja barns utveckling och lärande. Det beskrivs inte hur det ska genomföras och därför har syftet med denna studie varit att skapa ökad kunskap om hur förskollärare och rektorer uppfattar samarbetet med vårdnadshavare i det dagliga arbetet i förskolan, samt undersöka vilken roll rektorer har i denna process. LÄS MER
3. Medicines Patent Pool: Hantering av en atypisk patentpool inom det konkurrensrättsliga ramverket
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : En patentpoolen är i regel skapad för att kommersialisera en teknisk standard, men kan även användas för att åstadkomma andra former av samarbeten. Medicines Patent Pool (MPP) är en patentpool som samlar läkemedelspatent och gör dem tillgängliga i låg- och medelinkomstländer för en låg licensavgift. LÄS MER
4. ”jag kommer göra så gott jag kan – på den här timmen” : En kvalitativ studie av planerings- och utvärderingssamtal kring samarbete mellan lärare i svenska och lärare i modersmål
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Bakgrunden till den här studien har varit ett skolutvecklingsprojekt med syfte att tillsammans med lärare i svenska och lärare i modersmål undersöka vilka erfarenheter ett faktiskt samarbete mellan lärarkategorierna ger upphov till. Pragmatism har som teoretisk ansats influerat projektets utformning. LÄS MER
5. ÖVERGÅNGEN TILL FÖRSKOLEKLASS FÖR BARN SOM UPPVISAR SÅRBARHET
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur förskollärare i förskolan och i förskoleklass ser på övergången till förskoleklass för barn som uppvisar sårbarhet utifrån möjligheter, hinder, samarbetsformer och den egna yrkesrollen. Denna kvalitativa studie är inspirerad av en utvecklingsekologisk teori som utgår från samspelet mellan individen och den omgivande miljön. LÄS MER