Sökning: "olika typer av reklam"
Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade orden olika typer av reklam.
16. Marknadsföringslagens tillämplighet vid innehållsmarknadsföring
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : I dagens samhälle återfinns ett brett spektrum av medier, samtliga olika typer av forum där läsaren utsätts för både redaktionell text och marknadsföring. De traditionella medierna för bland annat nyhetsexponering som exempelvis radio, tv och dagspress har idag kompletterats med ett antal digitala sociala medier. LÄS MER
17. Syns det inte, finns det inte : En studie om produktplaceringar i tv-serier och film
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Tidigare har den vanligaste typen av reklam varit den i form av avbrott i tvsändningar men i takt med våra ändrade tvvanor söker reklamföretagen nya sätt att marknadsföra sig själva på. Så kallade produktplaceringar, är ett sådant marknadsföringssätt. LÄS MER
18. Byggnadsmodellers anpassning inför 3D-utskift & dess användning
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, ByggnadsteknikSammanfattning : Syfte: Att utreda hur digitala 3D-modeller bör anpassas inför utskrift i en 3D-skrivare samt undersöka hur en sådan modell kan användas i byggprocessens olika skeden. Metod: En fallstudie genomförs med en befintlig digital 3D-modell som utgångspunkt där intervjuer och action research används som datainsamlingsmetoder. LÄS MER
19. Otydligt, tydligt eller underförstått? : En kvalitativ undersökning om kundförväntningar av reklam och direktreklam på sociala medier
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Kurs/Nivå: 2EB01E, Kandidatuppsats Författare: Musliu, Rinor Handledare: Devine, Åsa Examinator: Bill, Frederic Titel: Otydligt, tydligt eller underförstått? – En kvalitativ undersökning om kundförväntningar av reklam och direktreklam på sociala medier Nyckelord: Kundförväntningar, typer av kundförväntningar, marknadsföring, reklam, direktreklam och sociala medier Bakgrund: Kunder utsätts främst utav reklam och direkt reklam på sociala medier. Förutom den ”vanliga reklamen” på sociala medier finns även en ny form av direkt reklam. LÄS MER
20. Bubbliga reklamfilmer : En kvalitativ undersökning hur ljud och bild samarbetar i Coca Cola och Ramlösas reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Idag är konkurrens en del av vardagen för företag som vill sälja sina produkter. I och med att utbudet ökar och varorna är så lika varandra så har det blivit viktigare att synas genom reklam. Den här uppsatsen kommer att fokusera på hur ljud och bild samarbetar i reklamfilm. LÄS MER