Sökning: "olika typer av turister"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden olika typer av turister.
1. Platsmarknadsföring på lokal nivå : En fallstudie av kommunerna i Värmland
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Konkurrensen mellan platser blir allt hårdare, därigenom har platsmarknadsföring fått en central roll. Det finns många strategier för platsmarknadsföring, denna studie antar ett kritiskt förhållningssätt till strategiers universella tillämplighet och argumenterar för att strategier måste anpassas till lokala förhållanden och en samhällskontext. LÄS MER
2. ”Ja men jag tror att framtiden är fäbodbruk, fortfarande” : en kvalitativ intervjustudie om fäbodbrukets framtid
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka dagens fäbodbruk, hur det upprätthålls och förs vidare till kommande generationer. Den undersöker även olika typer av mervärden som tillsätts fäbodbruket som praktik och själsligt rum, samt drivkrafter för att fortsätta bedriva fäbodbruk. LÄS MER
3. Kattegattleden : ett gestaltningsförslag för rastplatser längs med Sveriges första nationella rekreations- och turistcykelled
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Rekreationscykling och cykelturism ökar i takt med ett växande intresse för hälsa, miljö och fysisk aktivitet. Cykling ligger i tiden och flera länder i Europa har de senaste åren satsat på nationella turistcykelleder. Kattegattleden kommer att bli Sveriges första nationella cykelled för turism och rekreation. LÄS MER
4. Filmturism & Social Media : Marknadsföring av Nya Zeeland genom ”The Hobbit”
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Sammanfattning Den här uppsatsen uppmärksammar filmer och sociala medier som marknadsföringsverktyg inom turismbranschen. Det konkreta syftet med denna uppsats är dels att undersöka hur turister själva marknadsför filmturistiska platser via sociala medier, i denna specifika studie TripAdvisor och Facebook, för filmtrilogin ”The Hobbit” och den filmturism som uppstod från den föregående filmtrilogin ”The Lord of the Rings”. LÄS MER
5. KOMMUNERS MARKNADSFÖRING : EN STUDIE OM ATT SKAPA EN ATTRAKTIV VARUMÄRKESIMAGE
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Styrande organisationer i olika typer av regioner, däribland kommunledningar, arbetar idag med marknadsföring för att stärka sin konkurrenskraft. Konkurrensen mellan regioner gäller; invånare, turister och näringsliv. I Sverige är bakgrunden till arbetet den lokala näringspolitiken och företagiseringen inom den offentliga sektorn. LÄS MER