Sökning: "om lärande Marton och Booth"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden om lärande Marton och Booth.

  1. 1. Dilemmat är att jag inte når fram : Specialpedagogers och lärares uppfattningar av assisterande teknik i klassrummet.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :David Åverling; Maria Oskarsson; [2023]
    Nyckelord :Assisterande teknik; digitala verktyg; fenomenografi; skola; sociokulturellt perspektiv; specialpedagogik.;

    Sammanfattning : I denna studie riktades ljuset mot skolans kompensatoriska digitala verktyg, ävenkallad assisterande teknik, vilket är ett samlingsbegrepp för att beskriva dekompenserande tekniska lösningar som elever använder i undervisningen. Sommetodval användes kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Laborativa material i matematikundervisningen : -Sex mellanstadielärares röster om fördelar, hinder och vilka behov de har av stöd från specialläraren

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Åsa Magnusson; Cecilia Lindahl; [2022]
    Nyckelord :handledning; laborativa material; matematikundervisning; mellanstadiet; speciallärare;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Lindahl, Cecilia & Magnusson, Åsa. (2022). Laborativa material i matematikundervisningen-Sex mellanstadielärares röster om fördelar, hinder och vilka behov de har av stöd från specialläraren. LÄS MER

  3. 3. Visualisering i matematikundervisningen : och dess påverkan på elevers matematikförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Catrin Ohlsson; Martina Matanovic; [2021]
    Nyckelord :abstrakt; konkret; laborativt material; matematikundervisning; visualisering;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Matanovic M., Ohlsson C (2021) Visualisering i matematikundervisningen och dess påverkan på elevers matematikförståelse. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet 90 hp. LÄS MER

  4. 4. Tillgänglig lärmiljö- ett komplext landskap

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Katalina Gravert; [2020]
    Nyckelord :Delaktighet; Differentierad undervisning; Inkludering; Interaktion; Kommunikation; Ledarskap; Relationer; Socialt samspel; Tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Sammanfattning/Abstract Gravert, Katalina (2020). Tillgänglig lärmiljö- ett komplext landskap. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Lärares uppfattningar om metoder för att reducera sommareffekten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mindy Lundberg; [2020]
    Nyckelord :grundskola; matematik; kunskapstapp; socioekonomisk status; sommareffekten;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka hur lärare uppfattar fenomenet sommareffekten samt undersöka hur man kan reducera effekterna. Tidigare forskning presenteras och visar på olika undersökningar för att reducera sommareffekten, främst genom sommarprogram. LÄS MER