Sökning: "om utvärdering av hemsida"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden om utvärdering av hemsida.
1. Webbdesigns inverkan på användarensförsta intryck : - Hur fångar man en användare?
M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : Det finns över 200 miljoner aktiva hemsidor till drygt 5 miljarder användare. I takt med attinternet har växt och utvecklingen gått kraftigt framåt har användare blivit mer kräsna överinnehållet på en hemsida. LÄS MER
2. Evaluation of a Proposed Traffic-Splitting Defence for Tor : Using Directional Time and Simulation Against TrafficSliver
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : Tor is a Privacy-Enhancing Technology based on onion routing which lets its users browse the web anonymously. Even though the traffic is encrypted in multiple layers, traffic analysis can still be used to gather information from meta-data such as time, size, and direction of the traffic. LÄS MER
3. En lättillgänglig portal för kursvärderingar, kursrapporter och kursresultat
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : To maintain a good course quality, the students at Uppsala University are asked to answer a course evaluation after each finished course. These evaluations are compiled by the course director to a report where the course director often include course results and own reflections. LÄS MER
4. Att utforma en kampanj i syfte att attrahera hållbara aktörer
M1-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Hållbar kommunikation har blivit ett allt mer vanligt begrepp. Företag tycks dock ha svårt att berätta om sitt hållbarhetsarbete på ett trovärdigt sätt. Alltför många lyfter fram enskilda hållbara handlingar samtidigt som deras övriga arbete lämnar en del att önska. LÄS MER
5. E-handel av livsmedel i utveckling : En studie om främjande aspekter samt barriärer som påverkar konsumenten i köpbeslutsprocessen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Syftet med studien är att identifiera de främjande aspekter samt barriärer som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel. Hur ser den digitala köpbeslutsprocessen ut och var i processen uppstår barriärerna? Teori: Studiens teoretiska referensram omfattar en presentation av de aspekter som har en påverkan på konsumentens köpbeslut vid e-handel, vilka är produktkvalitet, varumärkesförtroende, pris, upplevelse, demografiska aspekter, tid och bekvämlighet samt utformning av hemsida. LÄS MER