Sökning: "omni-channel customer"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden omni-channel customer.
1. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER
2. E-handelns påverkan på arbetssätt : The impact of e-commerce on working methods
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : A successful company today is focusing on minimizing costs, maximizing customer satisfaction, and increasing productivity. E-commerce is a tool to achieve the requirements that a company needs to reduce costs. LÄS MER
3. Where should I buy my sofa? : A qualitative study on Swedish digital natives in the omni-channel furniture retailing environment
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Abstract Background: E-commerce and omni-channel retailing strategies have emerged with digitalization. Digital channels have affected many parts of the daily life for consumers and as a result the consumer’s decision-making processes have become more complex. LÄS MER
4. Vägen till en omnikanal : En fallstudie på Cervera om påverkan av “Ship-From-Store”-distribution
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Detaljhandeln har präglats av förändringar under det senaste decenniet, inte minst har e-handeln ökat markant. Omsättningen hos e-handeln i den svenska sällanköpshandeln tredubblades mellan 2012 och 2019. Samtidigt har butikshandeln minskat på många håll, vilket även förstärkts av coronapandemin. LÄS MER
5. Manufacturer and Omni-channel Retailers Last Mile Delivery in Sweden : A study on the last mile delivery settings of manufacturers and omni-channel retailers compared with the customer’s demand
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to explore manufacturer and omni-channel retailers last mile delivery in Sweden. Then to recognize the main customer demand and compare it with the last mile delivery setting of manufacturer and omni-channel retailers last mile delivery Method: To reach the purpose of the study, quantitative approach study and literature review have been conducted. LÄS MER