Sökning: "omnihandel"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet omnihandel.

  1. 1. Utvecklingen av Omnichannel inom detaljhandeln : En kvalitativ fallstudie av hur två större aktörer inom svensk detaljhandel ser på sina utvecklingsresor mot ett fullt utvecklat ekosystem för Omnihandel

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Andreas Sülau; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; Retail; Eco system; Digital affärsutveckling; Detaljhandel; Kundcentrerade affärsmodeller; Ekosystem;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under de senaste åren genomgått en genomgripande förändring och shopping har idag fått en helt annan innebörd än tidigare. Kundresan är inte längre en linjär process, utan är snarare ett ekosystem av olika försäljningsställen och kontaktvägar genom vilka kunden rör sig fritt mellan olika kanaler. LÄS MER

  2. 2. Analys av en returprocess inom omnihandel : Analysis of a return process in omni channel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Jonathan Kisch; Albert Lindhagen; [2018]
    Nyckelord :returns management; reverse logistics; processing speed; process integration; omni channel; bearbetningshastighet; processintegration; omnikanaler;

    Sammanfattning : The purpose with the study is to provide a basis for an implementable, improved returns management process. This will help to obtain an empirical result for Lager 157 and to fill any scientific knowledge gap. The study has been divided into two research questions that are of a hierarchical nature. LÄS MER

  3. 3. Omni - Integrera mera!

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Amanda Fager; Josefin Lönngren; Sofie Svensson; [2017]
    Nyckelord :Omnichannel; seamless shoppingexperience; integrated sale channels; omnichannelretail; Omnikanal; sömlös shoppingupplevelse; integrerade försäljningskanaler; omnihandel;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilken betydelse omnikanalstrategi har för företag inom detaljhandeln. Forskningsfrågor: - Hur arbetar företag med omnihandel för att möta kundernas förväntningar? - Vilka utmaningar och effekter finns det med omnikanalstrategi? Metod: Denna uppsats baseras på en kvalitativ forskningsmetod då vi ansåg att det krävdes för att få ut essensen av omnikanal och gå in på djupet i begreppet. LÄS MER

  4. 4. Fler vägar kan skapa en relation : En studie som behandlar relationsbyggandet i olika handelskanaler och den integration som mellan dem råder.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Fredrik Laine; Malin Thorstensson; [2016]
    Nyckelord :E-handel; fysisk butik; omnihandel; kundrelationer; e-relationer; servicelandskap;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utforska hur relationsbyggandet präglas av de olika köpkanaler som existerar i dagens virtuella och traditionella handelsmiljö, samt undersöka hur relationen mellan kund och företag påverkas av en integration mellan kanalerna. Vidare vill vi klargöra och analysera huruvida servicelandskapet kan främja förhållandet. LÄS MER

  5. 5. Om kunden själv får välja : En kvalitativ studie om hur köpkanaler kan integreras för att skapa kundvärde

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emma Carlenfors; Sara Åkerlund; [2016]
    Nyckelord :Omnichannels; shopping channels; customer value; Omnikanaler; köpkanaler; kundvärde;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna studie är att ur ett företagsperspektiv undersöka hur köpkanaler kan integreras för att skapa kundvärde. Forskningsfrågor: Hur kan företag möta olika målgruppers behov genom att använda omnikanaler? Hur kan företag underlätta kunders vardag genom att använda omnikanaler? Hur kan företag förenkla kunders köpbeslut genom att använda omnikanaler? Metod: Studien är av kvalitativ karaktär, med en kombination av induktiv och deduktiv ansats. LÄS MER