Sökning: "omotivation"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade ordet omotivation.
1. Vad skapar omotivation, vad blir riskerna och hur motverkas detta genom inte incitament? : En case studie på Hydro Extrusion Sweden AB
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : In this essay we have done a case study on Hydro Extrusion Sweden AB. In the study we target to investigate employees' unmotivation, the risk it entails and how one could counteract this through intrinsic incentive. To be able to carry through the essay we have done five interviews and taken help from previous research about unmotivation. LÄS MER
2. Skilda Världar : Lärares och elevers skilda uppfattningar om motivation
Master-uppsats, Mälardalens högskola/Utbildningsvetenskap och MatematikSammanfattning : Studiens syfte var att försöka förstå fenomenet motivation genom att undersöka hur några elever upplever motivation och hur några lärare uppfattar elevers motivation. Eleverna som deltog i studien studerade naturbruksprogrammet på en gymnasieskola i Mellansverige och lärarna som deltog i studien arbetade på samma skola. LÄS MER
3. Vikten av arbetsmotivation och dess inverkan på arbetsengagemang hos tjänstemän inom industrisektorn
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Arbetsengagemang har beskrivits som ett positivt arbetsrelaterat tillstånd. Med förståelse för medarbetarnas arbetsmotivation kan arbetsengagemanget öka och riskerna med negativ stress undvikas. Syftet med denna studie var att undersöka vilka motivationstyper som till störst del förklarade dimensionerna i arbetsengagemang hos tjänstemän. LÄS MER
4. Jag tror att jag kan, därför kan jag! : En studie kring motivationens och självförtroendets betydelse för elevers möjlighet att utveckla matematisk förmåga
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Abstrakt I dagens skola finns ett stort fokus på hög måluppfyllelse, bedömning och betyg. Enligt forskning är det av stor vikt att eleven själv har en inre motivation och känner tillit till sitt lärande. Detta går emot dagens mål- och betygshets och påverkar elevens motivation negativt. LÄS MER
5. Jag tror att jag kan, därför kan jag! : En studie kring motivationens och självförtroendets betydelse för elevers möjlighet att utveckla matematisk förmåga
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : I dagens skola finns ett stort fokus på hög måluppfyllelse, bedömning och betyg. Enligt forskning är det av stor vikt att eleven själv har en inre motivation och känner tillit till sitt lärande. Detta går emot dagens mål- och betygshets och påverkar elevens motivation negativt. LÄS MER