Sökning: "omprofilering"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade ordet omprofilering.

  1. 1. Från diamant till kristall En undersökning av annonsens roll i Swarovskis omprofilering

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Annie Salius Koka; [2023-05-31]
    Nyckelord :Omprofilering; varumärkesprofil; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : In recent years many brands have changed their looks and entire brand identities to keep up with the ever changing trends and demands. This paper will focus on the Austrian brand Swarovski mostly known for their crystal figurines and jewelry, who in 2021 underwent a total rebranding. LÄS MER

  2. 2. Victoria's Secrets försök till omprofilering : En fallstudie om att förändra ett varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Vendela Ström; Nathalie Bchara; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand image; Rebranding; Brand Legitimacy; Woke Washing; Advertising; Stereotypes; Representation; Victoria’s Secret; Semiotics; Varumärkesidentitet; Varumärkesbild; Omprofilering av ett varumärke; Varumärkeslegitimitet; Reklam; Stereotyper; Representation; Victoria’s Secret; Semiotik;

    Sammanfattning : A strong brand is a valuable asset for modern companies. Victoria’s Secret is an American lingerie company that has had a well established and successful brand for years. However, the company’s net sales and market share have been decreasing since 2016. LÄS MER

  3. 3. Att bemöta flygskam : En kvalitativ fallstudie av varumärkesomprofilering i syfte att möta intressenters hållbarhetskrav inom Scandinavian Airlines

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellen Hjelm; Caroline Mackegård; [2022]
    Nyckelord :omprofilering; varumärke; intressenter; flygbolag; hållbarhet; flygskam;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur omprofilering används för att bemöta intressenters krav. Detta undersöks med utgångspunkt i hur flygbolaget Scandinavian Airlines (SAS) bemött och hanterat fenomenet flygskam under perioden 2017-2022. Teorier om omprofilering samt intressentteorin utformar studiens teoretiska ramverk. LÄS MER

  4. 4. Vilka känslor väcks när ett varumärke väljer att byta ut eller designa om etablerade varumärkeselement? : Vilka konsekvenser följer en redesign av ett varumärke när varumärket saknar konkurrens på marknaden?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lisa Spångberg; [2022]
    Nyckelord :omprofilering; redesign; varumärkeselement; känslor; saknad av konkurrens på marknaden;

    Sammanfattning : Ett varumärkes varumärkeselement kan ses som byggstenar för varumärke. När ett varumärke genomför en redesign av sina etablerade varumärkeselement väcks känslor hos konsumenten. Det är därför viktigt för ett varumärke som ska genomgå en redesign att vara medveten om hur förändringarna kan påverka konsumenten. LÄS MER

  5. 5. Get woke, go broke? : En kvalitativ studie av Victoria's Secrets omprofilering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Felicia Buiten; Lovisa Wirén; [2022]
    Nyckelord :Victoria s Secret; omprofilering; tematisk analys; semiotik; konsument; åsikter;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to analyze the rebrand of Victoria's Secret through a consumer perspective. We focused on Instagram, since this platform enables communication between the company and consumer. LÄS MER